när hunden dricker "kräks" den

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare versatile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 4 865
V

versatile

har haft vår papillon i två månader nu och upptäckt att efter varje gång hon druckit vatten typ "kräk-hostar" hon en gång.. tänkte kennelhosta, men det är bara när hon druckit som hon gör det så det kan väl inte stämma?
funderar på om det är ett fel på henne som gör att hon får vatten i näsan eller något..
Någon som har erfarenhet av ngt liknande?

Sv: när hunden dricker "kräks" den

hon hetsdricker mer än lapar lugnt.. tror du det bara är det som är problemet?

tror definitivt inte att det är kennelhosta, det brukar väl vara "host-host-kräk" här är det bara "kräk" liksom

tillägger att hon dricker normala mängder vatten varje dag

Hon dricker nog bara för fort så att hon får lite vatten på fel ställen, vilket hon "hostar" upp.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 408
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
804
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 528
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025