När hästen vilar /sover

L

linda746

Har lite frågor angående min häst. Hon rullar sig i hagen varje dag. Ligger ner och vilar/sover ca en natt i veckan ser det på täcket. Men jag har sett ibland i hagen och inne i boxen att hon står och sover efter en stund åker huvudet längre och längre ner ju djupare sömnen blir, sammtidigt har jag sett ibland att hon tappar balansen lite med fram benen men lyckas komma i balans utan att ramla omkull. Någon gång tror jag hon ramlar ner på knä för de såg ut som hon slagit i knäna. För övrigt en pigg häst som fått mycket utevistelse på äldre dar. Hästen är ett halvblod på 20 år. Är det normalt betende för vissa hästar eller tror ni det är något fel. Tycker det är svårt att hitta bra information om hästens sömn betende.
Tack på förhand Linda

Sv: När hästen vilar /sover

Så där gjorde min gammla shettishingst också stod i hagen och sov och ett tu tre så vek frambenen sig så han nästan ramlade, jag tror att han blev lite senil dom sista åren så han glömde att han stod upp och sov:o :D :angel:

I naturen blir hästen allmer rädd att lägga sig ned ju äldre den blir. Den måste kunna ta sig upp snabbt och springa iväg från lejonet som när som helst kan komma upphoppande ur krubban!! :eek: :smirk:

Även skadade hästar lägger sig ogärna ned. Det kan ju bero på detta. Att hästen börjar bli gammal, alltså.. Men hon kanske känenr att hon verkligen behöver lägga sig ned nån gån gi veckan för att ta igen sig..

mina hästar sover varje natt inne i sina boxar, antinge ser jag dett på deras täcken eller på deras kroppar! :) ilband har dom redan sovit eller sover när jag kommer ut vid 21:30 tiden för att gekvälls foder.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 844
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 427
Senast: nullo-modo
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 546
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II