K
knasenknas
när tycker ni gränsen går för att lägga sig i vad andra hästägare gör med sina hästar?? ge exempel på när man ska lägga sig i...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När det finns skäl för att hästen far illa rent djurskyddsmässigt eller kanske om någon tar väldigt stora risker pga okunskap. Däremot gillar jag inte folk som lägger sig i hur ofta någon rider eller borstar sin häst.knasenknas skrev:när tycker ni gränsen går för att lägga sig i vad andra hästägare gör med sina hästar?? ge exempel på när man ska lägga sig i...
Du menar väl ändå inte att du har någon i stallet som inte ens kan säga en sådan sak normalt Stackars dig, jag skulle bli tokigAnja586 skrev:i mitt stall har vi många som alltid säger till. visst det är jätte bra att dom säger till om saker om påminner och sånt, men det som är så himla störande med det är tonen och sättet de säger det på!!!
de säger det verkligeninte på ett bra sätt utan man blir bara irriterad och arg när dom börjar prtat med en om någonting.
istället för att springa fram och skrika nått eller snäsa på ett tyket sätt tycker jag att man ska gå fram prata lungt och säga nått som typ, jag ska gå nu, så du är sist i stallet, så glöm inte att släcka,hej då.
jag tycker absolut att det är okej att man säger till när man ser något fel, men det är sättet man säger det på som är det viktiga.
mackan skrev:Jag tycker som de som säger att såvida hästen uppenbarligen inte far illa så kniper man käft. Alla har vi olika metoder, och bara för att man själv anser sin egen metod oftast vara bäst, så innebär det inte att det är den enda rätta vägen och att andras är fel. Ju äldre man blir och ju mer man håller på med hästar tycker jag man kommer till den insikten.
skulle bli fullständigt skogstokig om folk lade sig i eller hade synpunkter på vad jag gör med min häst jämt och ständigt.
Camilla_H skrev:Det värsta jag varit ut för var när jag efter att ha hjälpt en person i ett par år med dennes ponny, vid ett par tillfällen tog upp att ponnyn började bli för liten för ryttaren och att h*n borde börja fundera på att kanske köra mer istället för att rida. Tydligen var frågan mycket mer känslomässigt laddad än jag fattade och resultatet vare en gedigen en-timmes utskällning från föräldrarna där jag fick höra hur dominant jag var och hur mycket jag lagt mig i hela tiden.. Inget tack dock för alla timmar på ridplanen och i stallet när man ställt upp och hjälpt till - de var som bortblåsta bara för att jag tog upp EN negativ sak. Ingen tänkte här på VARFÖR jag lade mig i - knappast var det för att såra ryttaren, utan snarare för att skydda ponnyn.