När försvinner alla flygfän?

Aleel

Trådstartare
Är det nån som har koll på hur kallt det behöver bli för att bromsar ska försvinna? Mygg, knott?

Tänker att när det blir minusgrader på nätterna kanske de dör av, men knott kanske inte klarar under 5 grader t.ex. Nån som vet? :)

Sv: När försvinner alla flygfän?

Min erfarenhet är att knotten kommer först och försvinner sist, bromsen har redan i princip försvunnit hos oss, de vill ha riktigt varmt. När det varit som sämst har vi haft knott från april till november!
Några temperaturer kan jag inte ange!

Det är så illa alltså, damn... Som lägst har det varit ca 7-8 gradera på nätterna här och jag tänkte att det kanske borde döda av dem snart, men inte då :/ Bromsarna har vi kvar men de är inget större probem faktiskt. Det är knotten jag vill bli av med!

Knotten är seglivade :( De försvinner inte för nån ynka frostnatt inte. Och de är ruskigt effektiva morgon och kväll ett bra tag till.

Bromsen har nyss dött här *yay*

Just NU är det stendött på insekter (frost inatt). Inte en enda. MEN..såfort det blir varmt kommer de små jävlarna. Så det bör vara flera frostnättern innan man kan vara säker på att knotten (de är mest seglivade) är döda. I början (har eksemhäst) lurade jag mig flera gånger :S

Jag brukar räkna 5 frostnätter i rad för att vara säker. Sen åker täcket av

Liknande trådar

Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: CaisaCax
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
312
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 225
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 259
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka