Inga big deals egentligen, men väl några betydelsefulla småsaker...
Har ett förflutet som mobbad, både psykiskt och fysiskt, under hela min grundskoletid. Under flertalet år var jag rent rädd för killar.
- Våren i 9an. Vi hade dansträning inför den stundande balen. Alla vi typ 100 i 9an stod nere i gymnastiksalen, och hela högstadiet + en del av låg och mellanstadiet stod på läktarna. Totalt kring 400 personer skulle jag tippa på. Vad händer då? Först råkar jag stå typ i mitten av salen, och blir uppbjuden av han som inte bara ansågs vara "skolans snyggaste" utan även en av hela "min orts snyggaste" (en av få killar jag någonsin känt till som inte bara haft ett i det närmaste perfekt yttre, utan även ett inre. Han var faktiskt väldigt smart och något av en plugghäst, men ändå väldigt socialt accepterad.). Tänkte att då jag både stod i (typ) mitten och blivit uppbjuden av honom, så skulle jag ju anstränga mig riktigt ordentligt och dansa bra. Well, sätter snudd på krokben på honom ungefär var 10e sekund, och är allmänt smidig som ett kassaskåp ungefär. Hela läktarna skrattar åt mig. Killen var dock snäll nog och röt något i stil med "men lägg av nu!! Ser ni inte att hon försöker?!?!" och gav mig en kram när låten tog slut.
- Samma tillfälle som ovan, men kanske 10 min senare. Hade ortens snyggaste kille bjudit upp mig, skulle jag inte vara sämre, utan skulle bjuda upp en kille, också modell populärare, men som betytt otroligt mycket för mig under några tuffa år. Börjar med att kraxa fram att jag vill dansa med honom. Var för dagen något hes (som vanligt...) och bara det lät ju märkligt. Sen när han precis sagt ja och han tagit ett steg fram snubblar jag på en hal fläck och rasar ihop som en brädhög. Återigen skrattar hela läktarna. Sen ska vi ju då dansa, och det fortgår ju såklart i samma snubblade kassaskåpsanda. Läktarna fortsätter att skratta. Även denna kille ryter åt.
Senare på kvällen skriver jag två "Tack-biblar" på Facebook, och var helt salig över hur snälla dessa killar var som dansade med mig, och röt åt när folk skrattade. De (som båda väl kände till min historia) tyckte det var de minsta de kunde göra för mig, med tanke på allt
Egentligen går det väl bara till historien som pinsamma anekdoter, men det går inte att undkomma att det nog i särklass är mina finaste minnen från grundskolan