Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu beskrev du min hästhållning ända in i ikea-kassarna
Snälla kom med praktiska tips! Jag har en häst som är rund och kan få fång och en som måste extrafodras för att hon blir så smal. Önskar att jag hade två tjockisar istället! Som sagt var...kom med tips!
Fullständigt sant!! Vi är kvar på 1700-talet medan resten av lantbruket har gått mycket mer framåt.Här slår du huvudet på spiken, tycker jag. Generellt är hästfolk riktigt dåliga på att vara rationella i sin skötsel! Vi bär grovfoder i ikea-kassar och vatten i hinkar och mockar ut för hand. Saker som tar mycket tid och ger kroppen stryk, och inte tillför hästhållandet något.
Jag har vid flera tillfällen förvånats över att stora stall inte har någon ensilagerivare t ex. En kobonde skulle aldrig någonsin stå och slita ensilagetussar ur en frusen ensilagebal med händerna.
Hur gör du när du extrafodrar? Tar du in hästen som ska få extra en stund? Och släpper ut dem på lösdriften sedan igen? Min rundbulle slukar allt och smalis blir utan....
Hur gör du när du extrafodrar? Tar du in hästen som ska få extra en stund? Och släpper ut dem på lösdriften sedan igen? Min rundbulle slukar allt och smalis blir utan....