När det är kallt ute får man leka inne! *bilder*

Seabaz

Trådstartare
Hihi, ställde upp ett litet hinder i hallen! Mycket populärt! :D

hopp1.jpg

hopp2.jpg

Visst är han sööt! :love:
Har ni några aktiviteter ni gör med hunden när ni är innomhus? Typ lägga ut små godisar här och var eller öva trick eller nåt?

Sv: När det är kallt ute får man leka inne! *bilder*

Vi sätter också upp skutt, tränar lite lydnad, leker "kurragömma" och lite småtrix.
Inne är vi oftast vid dåligt väder, men det är mycket bättre för då är ju matte roligast :D och inte allt runt omkring!

Seabaz skrev:
Hihi, ställde upp ett litet hinder i hallen! Mycket populärt! :D

hopp1.jpg

hopp2.jpg

Visst är han sööt! :love:
Har ni några aktiviteter ni gör med hunden när ni är innomhus? Typ lägga ut små godisar här och var eller öva trick eller nåt?

Leker aldrig hemma!

Hemma är hunden´s vilo plats där den alltid ska veta att där är det lugn o ro.
kan köra lugna stilsamma övningar hemma men inte mer då går jag hellre utan för gården där det också är lungt o kör det. Mina hundar kör jag hårt med då ska de veta vart dom alltid kan slappa o må gott utan o fundera på om husse blvit galen o ska träna inne. För hittils har det aldrig varit så dåligt väder att jag skippat en tränng för vädrets skull.

Låter ju himla smidigt!
Dock lite svårare i det här vädret (töväder) om man har en nakenhund... Men men! ;)

Lekte allt möjligt inomhus med mina goldens; gömma godis, kurragömma (det älskade de! :D), hinderbanor, lyfta telefonlurar, bära matskålar, gå med varandra i koppel... listan kan göras lång!
En stor anledning till mycket inomhuslek var att jag som 12, 13-åring inte ville ha hundarna lösa i trädgården om de skulle få för sig att sticka. Absolut inga problem med att slappna av inomhus när vi inte lekte, och de älskade det! :love:

Seabaz skrev:
Låter ju himla smidigt!
Dock lite svårare i det här vädret (töväder) om man har en nakenhund... Men men! ;)

Jo visst är det svårare när man inte har hundar som tål o vara ute men då skulle de få vänta tills det blev bättre väder o köra längre pass.
jag har alltid haft det så o det funkar så bra piru han bara sover o sover så kommer han o tittar till en me ljämna mellanrum så man lever.
Så han vet att det aldrig händer nåt aktivitets höjande inne o han verkar trivas med det inte ens på gården kör jag nåt me han utan jag har en träningplan precis utan för mitt staket o där kör ja allt mitt.
Ska även bygga hopphinder o A-hinder sen så man kan köpa alla moment i appoteringen för tävling sen skul så man kan iaf köra ronderingen till skyddet i IPO så ofta man vill,

Vi gör massor inne. Allt nytt börjar vi med inomhus, eftersom jag vill ha det störningsfritt i början. Dessutom kör vi en hel del konster och så får hunden hjälpa till med lite av varje i hemmet som att stänga dörrar, skåp och lådor, hämta saker till mig o.s.v. Tycker det är jättekul att samarbeta med min hund med vardagssysslorna.

PIRU skrev:
Jo visst är det svårare när man inte har hundar som tål o vara ute men då skulle de få vänta tills det blev bättre väder o köra längre pass.

8 månaders väntan.. drygt.. :rofl: :rofl:

Seabaz skrev:
8 månaders väntan.. drygt.. :rofl: :rofl:

ja men då funderar ju jag på varför i hela friden köpa en hund som man inte kan ta ut ?????

finns ju raser som faktiskt går o ta ut i sverige varför då inte satsa på dom ???

Jodå, vi kör lite aktivering hemma också. Det blir lite godissök, inlärning av nya moment, uppletande av utvalda föremål m.m

Tycker att det är helt ok att aktivera dem inomhus, fast självklart är huvudträningen utomhus. Jag vill ha hundar som kan jobba överallt och i alla miljör, likväl som de ska kunna koppla av överallt och i alla miljöer. Jag vill inte ha en situaionsbunden aktivitet/passivitet.

För att det är en underbar hund jag har! Oavsett vilken ras han hade varit! Han är han och inget kan ersätta honom!

Såklart vi går ut flera gånger om dagen, men vi kan inte träna så mycket för han börjar frysa när man står stilla fast han har kläder på sig!

That´s why!

GaurdianAngel skrev:
Jodå, vi kör lite aktivering hemma också. Det blir lite godissök, inlärning av nya moment, uppletande av utvalda föremål m.m

Tycker att det är helt ok att aktivera dem inomhus, fast självklart är huvudträningen utomhus. Jag vill ha hundar som kan jobba överallt och i alla miljör, likväl som de ska kunna koppla av överallt och i alla miljöer. Jag vill inte ha en situaionsbunden aktivitet/passivitet.

jopp tillvis del håller ja med men kan köra in moment hemma men det är ändå i lugn o ro , kör ju inte hets me boll inne ex.

ska jag lära hunden o jobba i alla miljöer som väktarskydd då lånar jag en byggnad eller farbrikslokal så kör jag där så det ser jag inte som ett problem igentligen. Så visst mina hundar ska också kunna jobba i alla miljöer men väljer helt bort hemma för där ska de veta att det inte blir nåt.
För jag kör så mycket me min hund ändå så nånstans ska han veta att han verkligen kan bara vara hund.
Sen koppla av har ju med erfarenhet o göra mest tycker jag.

Haha, gillar egentligen inte nakenhundar, men den där var fruktansvärt söt! Han far säkert inte illa heller ;)

Ja, bollkastning har jag ännu inte kört hemma. Det kanske vore något.:angel: Om inte så får husse äntligen en anledning till att slippa parkettgolvet. :idea: :idea:

GaurdianAngel skrev:
Ja, bollkastning har jag ännu inte kört hemma. Det kanske vore något.:angel: Om inte så får husse äntligen en anledning till att slippa parkettgolvet. :idea: :idea:

har du så våldsamma hundar så de rycker upp parketten ???
efter som du vill SLIPPA parketten :banana:

Vilken sötnos vill också ha en kinesisk nakenhund, dem är så tuffa:love:

PIRU skrev:
har du så våldsamma hundar så de rycker upp parketten ???
efter som du vill SLIPPA parketten :banana:

Ha ha...en liten stavmiss. :o Jag menar förstås slipa om parketten. ;) :p

Leker gör jag ju inte med dem direkt, det blir mer lydnadsträning. Leker gör de ju med varandra så där emellan har jag "tävling" med dem om vem som lägger sig snabbast osv Och så slappar de en hel del:D

Brukar också hoppa lite med vovven inomhus, ibland.. Lr så gömmer jag leksaker o tränar in nya saker..;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 466
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 902
Hundhälsa Hej, Jag har ett problem med min hund som jag hoppas få tips på hur jag ska få bukt med. För lite mer än 2 år sedan fick jag min fina...
Svar
3
· Visningar
13 831
Senast: Grazing
·
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 963
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama