När den hemska dagen till slut kommer

parfymflaska

Trådstartare
Jag har beslutat att min älskade katt ska få somna in nu. Hon är nästan 14 och har varit lite småkrasslig hela detta året (lite svårt att hålla tätt, stel, gått lite sämre) men ändå varit tillfreds med tillvaron. Sovit mycket, ätit bra, kunnnat knipa en sork då och då, utan problem hoppat upp och ner i möblerna och bara lallat omkring på gården i sin egen takt. Men igår kväll var hon plötsligt dålig, hon kunde inte komma till ro utan vankade rastlöst, spänt och lite kurande, försökte gå på lådan utan att det kom något, läckte urin. Till slut gav jag henne en dos metacam och då gick hon äntligen och la sig och somnade. Då kände jag att nu är det dags att släppa taget. Idag är hon piggare och mer som vanligt, men hon ska inte behöva bli så dålig igen. Nu väntar vi på distriktaren, jag vill att hon ska få somna in hemma i lugn och ro. Älskade kissen, hon har varit en världsbra liten kompis. Kan typ inte ens föreställa mig att inte ha henne, hon har varit en så självklar del i livet så länge och jag kommer sakna henne något fruktansvärt. Det är alltid värst såhär innan avlivning tycker jag, när det inte är för sent att ändra sig men man samtidigt vet att man inte kan ändra sig. Att vela och dra ut på det skulle bara göra det ännu värre och hon ska såklart inte behöva lida. Men usch vad förjäkligt det känns.
 
Jag har beslutat att min älskade katt ska få somna in nu. Hon är nästan 14 och har varit lite småkrasslig hela detta året (lite svårt att hålla tätt, stel, gått lite sämre) men ändå varit tillfreds med tillvaron. Sovit mycket, ätit bra, kunnnat knipa en sork då och då, utan problem hoppat upp och ner i möblerna och bara lallat omkring på gården i sin egen takt. Men igår kväll var hon plötsligt dålig, hon kunde inte komma till ro utan vankade rastlöst, spänt och lite kurande, försökte gå på lådan utan att det kom något, läckte urin. Till slut gav jag henne en dos metacam och då gick hon äntligen och la sig och somnade. Då kände jag att nu är det dags att släppa taget. Idag är hon piggare och mer som vanligt, men hon ska inte behöva bli så dålig igen. Nu väntar vi på distriktaren, jag vill att hon ska få somna in hemma i lugn och ro. Älskade kissen, hon har varit en världsbra liten kompis. Kan typ inte ens föreställa mig att inte ha henne, hon har varit en så självklar del i livet så länge och jag kommer sakna henne något fruktansvärt. Det är alltid värst såhär innan avlivning tycker jag, när det inte är för sent att ändra sig men man samtidigt vet att man inte kan ändra sig. Att vela och dra ut på det skulle bara göra det ännu värre och hon ska såklart inte behöva lida. Men usch vad förjäkligt det känns.

Förstår känslan! Du gör de bästa för din älskade vän. Alltför många som låter djuren ha ont onödigt länge, du är en bra djurägare. Kram ❤️
 
*stor kram* @parfymflaska :cry: Den sista tjänsten vi gör våra djur är den svåraste. All heder åt dig som låter henne somna in innan hon blir riktigt dålig.

Jag är ju fånig men jag väntar mig att katterna gör hästarna sällskap i Trapalanda.
 
Jomen precis @cirkus, otroligt ångestladdat att behöva styra över liv och död på det sättet. Men hon fick iaf somna hemma, veterinären var jätterar och det gick lugnt och fint till. Att dessa små kompisar kan lämna sånna enorma tomrum efter sig.
 
Jomen precis @cirkus, otroligt ångestladdat att behöva styra över liv och död på det sättet. Men hon fick iaf somna hemma, veterinären var jätterar och det gick lugnt och fint till. Att dessa små kompisar kan lämna sånna enorma tomrum efter sig.

Jag har tagit bort en katt och en hund - bägge på samma fina sätt härhemma. Min kusin är veterinär så det känns extra bra att det är någon som djuren känner.

Det är så galet tomt efter varje liten individ som lämnar en.
 
Jag bävar inför den dag när mina två damer inte orkar längre :(

Det har varit lika vidrigt med alla djur jag förlorat, två hästar och fyra katter :cry:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 330
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 138
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 638
Senast: Fraegd
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 544
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp