När de börjar krypa

MinIan

Trådstartare
Min lilla Ian har börjar åla, kräla ja eller vad man ska kalla det, han börjar kunna förflytta sig nu runt om i rummet, går sakta men säkert. Än så länge hinner man se var han tar vägen :D

men jag börjar tänka på detta med att barnsäkra sitt hem, finns det någonting dolt i hemmet som kan vara farligt som jag som bara har ett barn kanske inte tänker på?

vägguttagen är väl en grej jag genast tänker på som man måste dölja på ett eller annat sätt, de finns väl skydd att köpa har jag för mig.
Kanske börja köpa in lås för skåpluckor mm.
Har ni någon smart lösning vid TVn och liknande? där det finns så mycket sladdar som de kan börja tugga på.

skulle verklign behöva en lista som man kan gå igenom :p

Sv: När de börjar krypa

Jag hittade en bra länk när jag googlade på barnsäkra hemmet där det var listat expertråd med sånt man inte tänker på som t.ex persiennsnören :)

Sladdar till tex fönsterlampor. allt sånt som hänger ned, jättekul att ta o h dra i... man kan få allt möjligt i huvudet.

lista för när de kommer dit upp också ^^

Snabbare än man tror i regel...

Trappgrindar om man har trappor
Klämskydd för t ex altandörr och andra dörrar
Ta bort alla småsaker så länge de stoppar allt i munnen
Toaborstar utom räckhåll... :d
Säkra möbler som kan välta (bokhyllor, barstolar osv)

Lita inte på skåpluckspärrarna.

Allt giftigt, torengöringsmedel, maskindiskmedel etc ska förvarar vi högt upp i skåpen. Man kan glömma stänga en skåpslucka eller barnet lyckas pilla upp spärren.

Det där med toaborstar verkar lockande för alla barn :D. Kommer så väl ihåg när han kom gåendes med toaborsten i handen borstande sina tänder med den :eek:. Men han överlevde det också......... :D

OMG, ser det framför mig, det måste fixas någon lösning för den, har inte direkt massa hyllar där inne :p

Liknande trådar

Övr. Barn Li är 7 veckor på lördag, och jag kan väl inte säga att hon kryper men hon krälar fram ganska friskt. Igår la jag henne på filt på...
2
Svar
21
· Visningar
3 544
Senast: Zaria
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 270
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka