När börjar ni ta in era hästar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

majabergman

Ja som rubriken, när börjar ni ta in era hästar?
Är hästen rakad? Använder ni täcken nu? Hur kallt har ni om nätterna?

Sv: När börjar ni ta in era hästar?

Ja som rubriken, när börjar ni ta in era hästar?
Är hästen rakad? Använder ni täcken nu? Hur kallt har ni om nätterna?

Mina två står inne på natterna sen i måndags. Den yngre hade rent temperatur och vädermässigt kunna gå ute ett tag till men behöver stödfodras för att inte tappa det hull han byggt upp under sommaren, min äldre har väldigt lätt för att få ont i ryggen när temperaturen börja krypa nedåt och behöver även han stödfodras nu. Därav fick båda börja sova inne på nätterna så de har sällskap av varandra.

Ingen av hästarna är klippt, min äldsta är så tunnhårig ffa på vintern så det behövs inte och den yngre arbetar inte såpass hårt så att det behövs. Båda har täcken (0 grams regntäcken) när det regnar, den äldre är det betydligt mer noga med då han annars spänner sig och får ont i ryggen.

Nattemperaturen varierar en hel del, vi har haft ner mot nollan några nätter, men jag skulle nog säga att det snittar på runt 10 grader just nu.

Sv: När börjar ni ta in era hästar?

Använd gärna någon av alla de "intagningstrådar" som redan finns, och utveckla den tråden med eventuella följdfrågor.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 089
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 585
Senast: mily
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 805
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel