När börjar det bli högt för hästen?

W

wannehavefun

tex en vanlig ridskolehäst.. Vet att det är individuellt men ungefär..
Börjar den reagera vid 80 eller 110?
Jag är själv ganska osäker på allt över 70cm, men älskara tt hoppa och ska börja göra det för instruktör med min 170 häst som tidigare gått på ridskola. Är det stor chans att hon tycker 1 meter är högt elelr sitter det i mitt huvud? Jag har alltså bara hoppat små hinder hittils och hon gillar det

Sv: När börjar det bli högt för hästen?

Det är ju helt omöjligt att säga :crazy:
Är ju helt olika från häst till häst.

Precis som EQL är det omöjlligt att säga. På "min" ridskola (där hästarna står uppstallade) finns en ridskolehäst som tycker 80 cm är högt och det finns en annan som tävlar 1,20 klasser felfritt. Det är omöjligt att säga.

håller med EQL, det är omöjligt att säga!
hästar e så olika. Min ponny (147cm) hoppar 135 me ryttare utan att tveka och grannens häst på 180 vägrar hoppa högre än 110.

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 406
Senast: Ullmerkott
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 029
Senast: Lycan
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 769
Senast: Ramona
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka