Sv: När började ni?
*kl*
Anledningen till att jag startade tråden är att det finns just en annan gällande sovrutiner och där en länk, där de rekommenderar att typ bada varje kväll innan nattning.
Men jag känner mig lite osäker just när ett litet barn verkligen kan börja typ bada varje kväll före de går och sover. I artikeln under den länken som var verkade de vara rätt små.
Lilltösen min är en liten kvällsuggla men hon klarar sova i sin säng och har gjort det länge. Det är ibland som det är behov av att sova mellan oss på en specialbädd. Jag tror inte att det skulle påverka henne speciellt om hon skulle få bada redan nu varje kväll. Jag tror mer att hon skulle sluta älska att bada då. Hon fullkomligt älskar att bada. Hennes pappa sitter i badkaret och håller henne och hon får plaska. Så snart vi märker att humöret förändras så tar vi upp henne, just att badet ska vara positivt för henne hela tiden. Jag tror just nu när hon är så liten att detta skulle förändras om hon fick göra det för ofta.
Vad anser ni? När anser ni att barnet kan tex börja bada varje kväll innan nattmat o sänggående?