Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har ju såklart inte tösen fått det än med sina 2.5 år. Jag vill att hon ska kunna greppa siffror något sånär, förstå sparande till leksaker osv. Om det sett ut som idag kan jag nog tänka mig veckopeng på 20:- ca som en start så fort hon greppat det där och sparar hon till dyrare saker lär vi ju hjälpa till att skjuta till slantar.LIten enkät om fickpengar:
Hur gamla var barnen när ni började?
Hur mycket fick de?
Några speciella överenskommelser?
LIten enkät om fickpengar:
Hur mycket fick de?
Intressant, har han greppat vad det handlar om?Vår son är 2,5 år och han får 10 kronor i veckopeng. Det är mest för att han ska lära sig vad pengar är osv. Han stoppar alltid sin peng i sparbössan. Ibland tömmer vi sparbössan och åker till leksaksaffären, och där väljer han väldigt noga vad han vill köpa.
Intressant, har han greppat vad det handlar om?
Dottern har ju förstått att man ska betala först också så den biten har vi ju nått. Däremot är hon nog inte riktigt framme vid att koppla ihop sparandet till saker men jag tror inte det är jättejättelång tid kvar innan vi är där. Själva siffran går ju att hjälpa henne med i början såklart.Ja, han är jättenoga med att stoppa alla pengar han får i sin sparbössa och så säger han att han ska spara till en ny traktor. Vi har sagt att han får göra vad han vill med sin veckopeng, t ex köpa glass, men han vill alltid stoppa pengarna i sparbössan. När han väl ska handla, då är han jättenoga med vad han ska köpa och står länge och väljer, sen när han har bestämt sig så tar han sina pengar och går direkt till kassan och betalar. Han brukar säga att vi måste betala när vi är i andra affärer och handlar, så han har förstått att saker kostar pengar.
LIten enkät om fickpengar:
Hur mycket fick de?