När börja man med mat -valpar ??

M

maja3

Hej !

Jag har lite valpar och jag undra om jag ska börja med mat vid tre veckor eller ska köra på när dom är 14 dar?
Är det majsvälling man börja med eller lite färsk nötfärs ?
Nått bra tips från nån erfaren !!!:o

Sv: När börja man med mat -valpar ??

Jag börjar ge mina uppsvälld mat från ca 4 veckors ålder. Vid 8 veckor äter de osvällda kulor med lämplig mängd vatten hälld över maten.

Sv: När börja man med mat -valpar ??

Knapplån

Tycker inte det finns någon anledning att krångla till det med välling och diverse köttfärsblandningar utan kör på väl uppblött, till en början mosat valpfoder som börjar introduceras som smakportioner omkring 3-3,5 veckas ålder (exakt när beror lite på mjölktillgången och kullstorlek) en-ett par gånger om dagen. Utökas vartefter med fler mål och när de är flyttklara äter de fyra mål valpfoder om dagen, uppblött eller torrt med vatten på.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 559
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka