När är det för kallt?

Rosenblad

Trådstartare
Vid ungefär vilka grader behöver man lägga på en häst ett ländtäcke vid ridturerna, som inte är klippt men inte har särkilt tjock päls.

när det är extra kallt ute karnsje??min går med täcke,men har ej länd täcke på ennu när jag rider.

Det är ju så individuellet. Det andra gör med sin häst kanske inte passar för din häst.
Däremot tycker inte jag att man behöver använda ländtäcke så fort man börjar använda täcke i hagen. En häst i hagen står stilla mestadels och håller inte igång sina muskler.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 030
Senast: __sofia__
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 182
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur