Min fina lilla vän är nu 15,5 år och har en del "krämpor". Han har i flera års tid haft för höga njurvärden men har fungerat väl på veterinärfoder. Vi har ett otal gånger varit inne med honom hos veterinären på grund av svårigheter med att kissa. Har varit svårt att hitta exakt orsak men han har svarat bra på smärtstillande varje gång och sedan har det hållit sig bra ganska långa perioder. För ett tag sedan fick han ett epilepsi-anfall och vi uppsökte veterinär. Rådet vi fick den gången var att om det hände igen vill de utreda honom för att sedan eventuellt sätta honom på medicin. Han är utöver detta väldigt tunn (upplever att han har tunnat av ännu mer den sista tiden) , detta har tagits prover på utan att det har framkommit någon förklaring. Han har dock inte själv verkat lida av detta. För några dagar sedan fick han ett nytt anfall (strax innan dess hade han haft problem med att kissa, detta hann dock gå över av sig självt innan vi hade tid hos veterinären), och jag står i valet och kvalet om han sak utsättas för undersökningar och sedan eventuellt medicin.
Han mår för tillfället bra!
Så till min fråga, när vet man att det är dags att låta sin kära vän somna in? Har bestämt mig för att han inte ska behöva gå igenom större ingrepp såsom operation men vart drar man gränsen?
Han mår för tillfället bra!
Så till min fråga, när vet man att det är dags att låta sin kära vän somna in? Har bestämt mig för att han inte ska behöva gå igenom större ingrepp såsom operation men vart drar man gränsen?