Jag har inte i något inlägg uppmuntrat någon bilkörning, el och dåliga miljöval, så det är riktigt trist att jag gång på gång ska stå till svar på något vis för sådant, bara för den simpla anledningen att jag hävdade i ett ursprungsinlägg att det INTE är Bara Så Lätt att ta bort importvaror utan att man måste göra något åt fattigdom också, eftersom jag då upplevde att flera verkade ta väldigt lätt på fattigas situation och att det bara är att köpa det man har råd med helt enkelt. I början av tråden alltså, sedan har fler förslag kommit till.
Det ÄR en självklarhet att jag tycker att man ska göra så bra val man kan så ofta man kan, man ska göra sitt bästa. Ibland är det inte bra nog, men något är bättre än inget. Däremot har jag svårt att se att man gör sitt bästa när man åker utomlands på semester med flyg eller köper danskt kött eller kör bil när det går tåg. Men det har jag också skrivit, att de som gör så borde prioritera annorlunda och försöka göra bättre val.
Jag förstår verkligen inte. För att jag tycker att man ska hjälpa fattiga på ett brett sätt och inte bara höja priser på importmat eller ta bort den helt som också nämndes någon gång i början av tråden, så verkar det vara fritt fram att ställa mig till svars för både det ena och det andra här, saker jag inte ens påstått, åsikter jag inte ens har. Jag har faktiskt inte ens sagt att importvarorna ska vara kvar ens eller att priserna fortsatt ska vara låga, bara att det inte är så lätt att ta bort dem när det finns fattiga människor.