När åka till klinik?

Dingelass

Trådstartare
För en vecka sedan blev min pålle sparkad strax ovanför v.karpalled.
Svullnaden har fortfarande inte försvunnit,
den är inte hård eller speciellt varm,
han är inte halt eller öm,

Såret var bara ett ytligt och är läkt men jag är lite orolig iom att svullnaden inte försvunnit att han kan ha fått nån skada inne i benet...
eller är jag orolig i onödan?

Sv: När åka till klinik?

svullnad kan ta tid.

om han inte är halt eller varm eller feber så borde det inte vara någon fara.

om du är orolig, kolla upp!

jag tycker absolut att du ska kolla upp!

min kille fick en smäll på skenbenet.. först halt o svullen, sen gick det över... kom tillbaka o vi åkte... en liten spricka på benet.. :(

så, åk hellre in o kolla en gång för mkt

om inte annat så får man ju en plåt på benet och ser ATT det inte är nått skit...

Buhu...:cry:min stackars arma ekonomi blir knäckt...
men det verkar ju inte vara mkt att be för...
Hellre en medvetet knäckt ekonomi än ett omedvetet knäckt ben.

Hovis ska titta på det imon när han ändå kommer förbi,
men det lutar åt att det blir en tur in till kalmar...

Vet hur det är. Är sjukpensionär och åkte in och gjorde en biopsi på mitt sto. Där försvann mina matpengar för den månaden men måste ju göras

Buhu...:cry:min stackars arma ekonomi blir knäckt...
men det verkar ju inte vara mkt att be för...
Hellre en medvetet knäckt ekonomi än ett omedvetet knäckt ben.

Hovis ska titta på det imon när han ändå kommer förbi,
men det lutar åt att det blir en tur in till kalmar...

det är tjusningen med att ha pålle.. :eek:
min pålle satte mej i personlig konkurs, men det var det värt... iofs har jag inte han kvar längre men ingen kan komma o säga att jag inte gjorde allt allafall....

Sista plåtningen på bekbenet samt ultraljud gick loss på 3500kr efter att försäkringsbolaget gått in....

borde finnas bidrag att söka för "fattiga" hästägare,... :)

what!?:eek:
Måste ringa o kolla vad detta kalaset ska gå på...så jag vet hur mkt jag ska låna av min stackars far...

Vad har du för självrisk på försäkringen?
Även om det skulle vara travare du har (en del försäkringsbolag är ju lite kinkiga med dom) så är det yttre skada så borde gå på försäkringen

Nej det är ett hbl..
jag vet faktiskt inte vad min självrisk ligger på...tror det är 1200 elle 1500kr..

När jag höjde upp hans försäkring för ett år sedan fick han en reservation på ett ben eftersom jag råkade nämna att han fått vila en vecka eftersom han inte kändes helt fräsch men vet. inte hade hittat nåt...
(det nämdes av en slump under ett privat samtal med försäkringshandläggaren som jag känner personligen)

Åkte sen till klinik och det visade sej vara en då redan utläkt hovböld men hade det hänt nånting med det benet under tiden,
då hade jag inte fått nån hjälp alls av försäkringen...

Det jag lärde mej utav det var att Inte nämna nånting alls eller utnyttja försäkring om det inte är Riktigt Riktigt nödvändigt...

Vi får hoppas bara att det inte blir riktigt riktigt nödvändigt...

Liknande trådar

Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 348
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 749
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 293
Senast: ll.96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka