Nappungar...

Jamtland

Trådstartare
En stilla undran till er som har "riktiga" nappungar: Hur f*n står ni ut?!

Stina har inte använt napp sedan hon var tre månader, men nu, som nittonmånader så har hon kommit på att de flesta bebisar runt henne har napp och det är hemskt intressant. Häromdagen hittade hon en napp som hon fått för evigheter sedan men aldrig använt.

Och NU är den intressant! Så till den milda grad att vi inatt blivit väckt fem gånger av en halvt hysterisk unge som tappat nappen...

Förmodligen går det väl över om några dagar, hon suger inte på nappen, utan ska bara ha den med i sängen och biter lite på den ibland. Men jag känner hur frustrerad jag skulle vara om hon alltid använde napp och vi hade det så här hela tiden...

Jenny

Sv: Nappungar...

Vi har haft sån tur att han inte vaknat när nappen åkt ur!
Och nu letar han reda på den själv om han vaknar

Hampus är lite likadan, han använde napp första månaden innan jag började helamma, sedan slutade han, men sedan han började på dagis har han sett de andra barnen ha napp så han vill gärna göra samma sak och ha den i munnen, han suger inte på den utan bara gnager och går runt med den, har tagit bort hans kvarglömda nappar då jag personligen tycker det är onödigt att introducera dem igen vid 1,5 års ålder...

Ang nappbarn så har mina kompisars barn som haft napp hela tiden fått ha flera nappar i säbgen och ganska tidigt lärt sig att stoppa in nappen själv om natten.

Mina hade bara en kort period. Avvandes tvärt vid 8 resp. 10 mån ålder.

Jag skulle ta bort något som störde nattsömnen så mycket, oavsett vad det var. Hellre ett stort gnäll vid läggdax för att "saken" inte finns där, än femton smågnäll på natten...

Min son (13 mån) använder napp när han ska sova, däremellan plockar jag bort den. Det har jag gjort ganska länge, i alla fall sedan han var runt 5-6 månader, tycker inte han behöver den när han är vaken. Hittar han en napp åker den in i munnen, trots att han inte behöver den. Han vaknar inte om den åker ur på natten, och han kan somna utan, så jag inbillar mig att det kommer gå ganska bra att sluta med den senare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka