Nappfundering

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Lilla dottern, tre månader just idag:love: , använde nappen mycket och intensivt från ca 3 veckors ålder fram tills för två veckor sedan. Då helt plötsligt så tvärvägrar hon använda den. Inte mig emot, lättsamt att inte måsta hålla reda på nappen förutom allt annat!

Minskar sugbehovet så radikalt så snabbt? Fler vars bebisar slutat med napp?

Jenny
 
Sv: Nappfundering

Ja sugbehovet är störst ibörjan, jag tror till och med att man säger efter sex månader så har de i "princip" inget sugbehov förutom det de använder för att få mat. Så lägg bort nappen du! ;)
 
Sv: Nappfundering

Min dotter fick napp när hon var 1 månad (rätt exakt på dagen..), och ville ha nappen i ca en månad, sen ville hon inte ha den längre. Någon vecka till ville hon ha den då och då, men sen spottade hon ut den ;) Skönt! (använde inte nappen så mkt den månaden hon hade napp heller, det var när hon var proppmätt men snuttig ändå, eller orolig. Men inte när hon skulle somna etc).
 
Sv: Nappfundering

ja Emma hade napp dom första månaderna (när hon hade kolik) men vill inte ha någon nu (det är ju mysigare med mammas tuttar såklart ;) )
 
Sv: Nappfundering

Men Stina brukar /brukade aldrig snutta på mig heller. Hon äter tills hon är mätt, sen får det vara. Det tyckte jag var så konstigt att nappbehovet försvann så snabbt. Det enda som tillkommit är att hon gärna vill gnaga på saker istället...

Jenny
 
Sv: Nappfundering

Min son ville bara ha napp i ca 1 vecka, och detta trots att jag inte ammade.Ingen tumme i munnen heller, han har med andra ord inget snuttbehov..:banana:

Så jag tror att det är olika från barn till barn med snuttbehov.För min son har aldrig velat ha varken tummen eller nappen..
 
Sv: Nappfundering

Känner igen knagandet! :D

Min är ju lite yngre än din, men han har börjat gnaga på händerna hellre än nappen. Ser jättegulligt ut. Tänder på g, eller bara mysigt....?

Ger du henne nåt att bita på, typ tuggring, eller är det för tidigt...?



/Jossan
 
Sv: Nappfundering

Min dotter började "gnaga" när hon var typ 2 månader. Det syntes att det kliade i tandköttet för att tänder var på G, men den första tanden kom iaf inte förrens hon var 6 månader. Men det VAR tänderna som "spökade", det är jag säker på :p
 
Sv: Nappfundering

Hon har en krabba att tugga på (en sån där med vatten i klorna som man kan lägga i kylskåpet), men den är lite svår för henne att hantera själv, den är för tung. Gissa om damen blir ARG när hon inte får den dit hon vill... ;)

Ska se i helgen om jag kan hitta en BILLIG bitring modell liten och lätt. Jag tror att det är tänder på g, för det gnags verkligen och dregglas rätt rejält!

Sen har hon börjat kunna sitta upp, om än vingligt och det är favoritpositionen nu för tiden... :D Helst i knäet på någon utav oss och allra helst framför tvn. Att tv beroende började så tidigt viste jag inte...

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn ...så skulle jag inte låta barnet använda skärmar förrän det kunde läsa. I verkligheten var hon tre veckor gammal första gången vi...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 980
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 150
Senast: Emtherlia
·
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 830
Senast: Linda_A
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 134

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp