Nån som vet om dessa är bra

L

Lindaslycka

Regn-Hösttäcke 100 gram Stormbreaker Svartrutig
sh98xl.jpg

Regntäcke Shires Typhoon marinblå
sh95vxm.jpg

nackdelen är att insidan är i bomull vilket ju kan bli lite svettigt på sommaren om man inte hinner ta av det innan det blir varmt. Alltså om det ösregnat en hel natt och så blir det jättevarmt kl 9 nästa morgon

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nån som vet om dessa är bra

Har två 100 g Stormbreaker och är supernöjd! Håller hästarna torra, andas alldeles utmärkt (kan lägga det direkt på svettig häst) och har bra passform på mina hästar. Helt klart ett mkt prisvärt täcke.

det säls för 456 kr är det bra det står att det är kampanj ???

Jag har termo inne nu och regntäcke över om det är plus vid minus har hon ett termotäcke över inne termot. Jag skulle vilja ha ett som man kan ha vid bara nåra minus över innetäcket så man inte behöver växla mellan tunt regntäcke och ett termo.

Tror du det kan vara lagom då?

Hur är dina hästar i kroppen ..Är det stora hästar. Min är ganska nätt lång och hög men ganska smal. Och hon är inte bred vid bogen så typ bucas häger som ett halsband på henne .. Det är det att täcken med lite hals brukar sitta bättre

Mina hästar ligger på lite drygt 155 cm i mankhöjd, den ena är en knubbig varmblodstravare och den andra är ett spinkigt fullblod, ingen av dem är överdrivet vida i bogen, fullblodet är riktigt smal. Täckena sitter bra på båda, har för mig att Shires passar bäst på hästar som inte är allt för breda över bogen.

va bra man kanske ska prova då........hur mycke kostade ditt

Jag köpte mitt på Eko:- Hann bara använda det i några månader men jag är supernöjd! PÅ Eko finns det iaf med halvhals om du nu ellre ville ha det..

Hade det till min fjordkille och det satt perfekt på honom.. kan hända det gick lite långt ner på sidorna..

Jag har ett ofodrat andas regntäcke på min häst regniga nätter på sommarn.. Köpte det för ett år sedan snart. Är jättenöjd med det!
600031.jpg

"Perfekt regntäcke för sommaren! Andasfunktion gör att all överskottsvärme försvinner och håller hästen sval. Yttertyg 420D nylon och 300D Polyester. Innerfoder 100% polyestermesh. Andasegenskap 1000 mvt. Vattenpelare 1500 mm. Svansskydd och dubbla bogspännen. Kryssgjordar och bensnören. Tvätt 30º."

men jag vill ha ett lite tjockare och om jag ska ha bara regntäcke vill jag att det ska va tunt med sån där glansig insida, så hon inte svettas ihjäl om det blir sol när hon har det på sej.

Och så vill jag nog ha bogveck på

panaccea skrev:
Jag köpte mitt på Eko:- Hann bara använda det i några månader men jag är supernöjd! PÅ Eko finns det iaf med halvhals om du nu ellre ville ha det..

Hade det till min fjordkille och det satt perfekt på honom.. kan hända det gick lite långt ner på sidorna..

Eko??...........

jag har ett typhoon (fast annan färg) och det är jättebra, på skolan (går naturbruk) har dom sånna regntäcken till alla hästar (utom unghästarna)
köpte mitt för 499 på ekohallen

stormbreaker har en häst i mitt förra stall, verkade bra det också - fast det är väl "bara" 600 denier? typhoon har 1200 har jag för mig

Senast ändrad:

Jag har ett StormBreaker men med mer fodring, och har haft ett Typhoon och jag är kanonnöjd med båda. Har Shires innetäcken med. Köper på Eko.

Betalade 449 kr på EKO:- i Borås. EKO:- är oftast mkt billigare än andra ställen, ordinarie pris på det täcket är betydligt högre.

EKO:- är en butikskedja (ej postorder) som finns på lite olika platser i sverige, de säljer inte bara hästgrejer utan allt möjligt.

domino skrev:
Varför ha ett tjockare på sommarn??

=) det är ju det jag INTE vill ha... om det ska vara ett till sommar regn vill jag ha ett som är sånt där glans tyg inuti jag tycker hästen inte svettas så lätt då.. Jag harett sånt nu och det är skit bra.

Nu vill jag ha med typ 100 g fyllning som man kan ha över innetäcket vid mildare vinter.

Sparvoga skrev:
Har ett med 100gr foder är kanon nöjd. Bra passform och håller tätt.

Hur länge har du haft det ?? tänkte om det håller sej mer än 1 säsong

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka