Nån som ska betäcka sitt connemarasto i år?

Japp. Jag ska betäcka båda mina ston.
Har inte bestämt mig till 100% än, men det blir nog antagligen Dale Haze (igen) eller Öxenholm Marble Jr. Skulle förstås vara bekvämt att ta samma till båda, men jag vet inte... :smirk:

Japp har 2 st. Ett sto e Öxenholm Marble Jr u Carnaby Kajsa Kavat ue Tulira Highball den andra är e Boden Park Finnard u Brown Heath ue Dangan Dun (imp Irland). Vill betäcka men vet inte riktigt än. Finns ett par föräldrar som vill säga sitt också. :crazy:

Vad är det för stam på dina?

3-årsstoet är e. Spinway Corona u. Hagens Vanessa ue. Fredriksminde Hazy Chance

Gammelstoet (20 år) är e. Holiday Prince u. Värnbergs Titania ue. Lambay Inver. Hon är dräktig med Dale Haze nu och ska föla i april.

Har tyvärr inget connemarasto själv....

...men jag har varit sugen på att köpa en avkomma till Uranus...

...men de är tydligen väldigt få,synd då jag gillar connemaror med Värnbergs Neptunus i blodet.

Så ska någon skaffa fölis efter honom för att sälja får de gärna hojta till! ;)

Fuskis vill också ha en efter Corona. Ville betäcka me honom men de går ju inte så bra längre. Vill också ha föl.(avundsjuk) Vill du ha en flicka eller en pojke då?

Vi betäckte med Uranus, men det blev inget :( Men nu är han ju i avel i alla fall. Du kan ju kolla i registret på connemaras hemsida hur många det finns efter honom.

Jag hoppas att det blir ett sto denna gån (=behålla). Blir det en hingst måste vi nog sälja. Tyvärr har man ju ingen användning för några sånna när man är över 18 och antingen vill tävla eller avla.

Då är ju ditt Marbel sto en syster till KulanKavat, en riktig Pudding. :love:

hejsan!
jag väntar föl i år ,min 12 mara ska ha i slutet av april.
hon är e.finney master u.gray ladyfriend e.kilgreaney lad.
hon är betäckt med Grange Flynn Sparrow.
Tänkte ta Uranus eftersom han e snygg, meriterad o väldigt trevlig menhan stod så långt ner o gick intepå semin.

vet inte om jag ska betäcka i år oxå..funderar på o rida igång henne o se hur hon går.. har haft problem med ehrlichia men har varit väldigt pigg o glad o utan symptom sen vi betäckte henne.. va nog d hon ville :D

Jag ska inte betäcka i år pga jag vill kunna rida ungponnyklasser så länge det går men OM jag betäckte henne så skulle det bli med Fendth.

Hon är e Carnaby Patrick Hooligan u Hold Double Belle ue Countach Campbell

Bell Dara-blod :love: Hade en valack efter honom innnan. Synd att det bara är Shirleÿ´s Thunderbell kvar efter honom. Tyckte att Countach Campbell va en riktig snygging. Han hade passat till mitt sto.

Hon kommer från Bell Dara´s ägare (eller ja, fd).

Men rent allmänt så är det ju ganska vitt utbrett, min har inavelskoefficient 33 på Bell Dara om jag inte minns fel :crazy: (morfars far och mormors far)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
675
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka