Nån som känner till denna quarter hingst?

W

Wes

Great Granddash...! och ev. har någon bild... han var med på SM på avelsvärderingen, rådgivande bed.
Vill veta hur han ser ut... såg honom inte =(

OK!.. jätte tack. Tror denna häst är en bror till min nya
hingst. Dom ser iaf lika ut.. :p

Har du inte stammen då? På din? Du kan ju gå in på AQHA o kolla stammen på den andra. Om du är medlem dvs annars är det bara o säga till så kan jag kolla upp det åt dig.

Jo! de kan jag ju.. :bow: ska kolla direkt..=)
Tänkte inte så långt..

Nä..funka inte.. Det står "horse does not exist" när jag söker.. hm..

Fast han heter nog Great Grand Dash och inte ihop som du skrev först, testat det?

ännu bättre! gick hem o kolla gamla programmet från SM o där fanns ju reg nr et..! hehe.. o nej.. dom va visst inte bröder.. kusiner tror jag..eller vad det blir..

Ja jag såg honom på avelsbedömningen.
Han är en liten annan typ än vad vi är vana vid i Sverige. Som regel har vi Ranch, Reining, Pleasure avlade hästar, denna hingst är ju avlad för Race = galopp.

Han är smäckrare än de Quarterhingstar vi är vana att se och har en större resning på halsen. Vad gäller poängen osv så kommer jag inte ihåg dom, men på SH´s sida bör du ju kunna hitta dom. :idea:

Monke :)

Ok, jo Dash for Cash är ju galopp häst.. dom ser ung. lika ut. Men snygg! fast min har mer reining stam så den är inte lika högställd. Jaja.. till våren får ni se det (lilla!)miraklet.. :bump:

Du kan nog maila Bosse Ramberg.. Det är hans häst!
Han har TWO-W ranch i veddige!
Är även med i RHA sök där kanske! :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: Mabuse
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
836
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama