nån som kan förklara...

A

Annapanna

Jag var på en inofficiell utställning nyligen och min hund fick bla kritiken svaga mellanhänder, vad är det? Samt fransysk front...
Någon snäll person som kan förklara detta för en gröngöling som mig?

Sen undrar jag vad det är för krav för att dömma på en inofficiell utställning, hur mycket måste domaren kunna om rasen då?

Ledsen över mina dumma frågor men det är andra gången jag ställt ut och jag känner att jag behöver få lite koll:angel:

Sv: nån som kan förklara...

Det måste precis som på en "riktig" utställning vara en utbildad domare.
Fransysk benställning med veka mellanhänder, något enkelt förklarat: innebär att din hunds framben är något trånga (Går ihop i den nedre delen) och att framtassarna inte är riktade framåt, utan åt pekar ut åt sidorna och förmodligen tramar den "igenom" lite med mellanhänderna.

Har en jättebra bild på det..Om du vill se kan jag se om det går scanna in den? + en bild på en korrekt benställning.

Liknande trådar

Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 879
Senast: Diabetikern
·
Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
33 412
Senast: lizan
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 678
Senast: Dandylinn
·
K
Övr. Hund Valpis har ställts ut ganska intensivt i år - 12 ggr. hittills. Mest på inofficiella. På dessa inofficiella utställningar är det ju...
2
Svar
21
· Visningar
2 382
Senast: elmelts
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar