Nån som kan finska? (Ny bok)

W

Wyall

Min finska kusin tänkte sej vara kul och skickade mej en länk till en sida: http://www.hevosenkanssa.com

- nu är det bara så att fast morfar o mormor var finska o så vidare så är det ju inte precis som om jag förstår ett &¤%# av vad det är för bok? Klickade mej runt lite utan att bli klokare alls. Släktingar ska avrättas.

Sv: Nån som kan finska? (Ny bok)

Hej från en från Finland med boken i handen!

Boken är skriven av Nordens enda heltidssysselsatta tränare av olika djur för tv, film, reklam etc. Hon heter Tuire Kaimio och är något av en kändis i Finland, hon skolar allt från tigrar till duvor till hundar och - hästar. Hennes förra bok handlade om hur man gör för att få sin hundvalp att bli en problemfri vuxen hund och den har blivit en storsäljare här.

Hästboken, Hevosen kanssa (betyder ungefär "Med hästen") är på 642 sidor och innehåller nästan allt: från hästens beteende till inlärning. Med boken som hjälp tror jag du kan skola din häst själv från föl till och med inridning och inkörning. Jag har aldrig sett en motsvarande bok - vanligen står det ju bara "vänj först unghästen vid sadeln" men här finns det verkligen råd man kan följa. Steg 1-2-3.

I slutet finns ett kapitel skrivet av Christian Carde, som har varit tränare för det franska dressyrlandslaget och chefsberidare på Saumur. Han skriver om modern och klassisk dressyr. Boken har också kapitel om hur man lär sin häst tygel- och skänkelhjälper som kommer att bli klassiker, tror jag.

Jag har alltid tyckt att ni i Sverige har det mycket bättre som har så många fler böcker än vi här, men nu har vi verkligen övertaget :) Den här boken MÅSTE översättas till svenska. Den har redan sålts mycket mer än någon kunde tro här i Finland - kom ut för ett par veckor sen.

En toppenbok. Rekommenderas!

Senast ändrad av en moderator:

Den verkar ju bra. Vet du om Suomalainen Kirjakauppa säljer den? Enda bokhandeln jag har i närheten nämligen.

Jepp, jag tror att alla större bokhandlar har den. Suomalainen har haft ett väldigt billigt pris, under 40 euro.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 380
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 688
Senast: Milosari
·
IT & mobiler :o Lyckades komma in på en fb-länk utan att det var meningen, ingen konstig egentligen, typ en sån där 'söta katter'-filmlänk som jag...
Svar
6
· Visningar
1 939
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 530
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar