Nån som har marsvin?

Sv: Nån som har marsvin?

Nej precis! Bort med allt vad täcke, sadel träns och allt annat! Bort med människokläder och allt som man har på sig! Iväg med er! Flyyyg!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rofl:

vadå förskrämt? syns det på bilden eller? va fan dom lever ju i bur hela sina liv, är det roligt då? dom kanske blir lite gladare med kläder på?

obs det sista -> *ironi*

Ehm jo det syns... Har marsvinsöga för saker och ting. Och ett ännu räddare marsvin i rummet brevid :mad: dumma lilla gris som itne vill bli tämjd och som misshandlar mitt lilla gullesvin :mad: :crazy:

Tja, till just de dom använt det till tycker jag att det där var roligt. Alltså till att fota t ex julkort:idea:

Men det kan väl inte finnas folk som är så korkade så att dom låter dom ha kläderna hela tiden, eller:crazy:

Förresten tror ni att kläderna passar på chinchillor:angel:

Naaw:love: :love: Thelma skulle passa så bra i den där bröllopsklänningen:love:

Dom där kläderna är tillför maskeradutställning mm vilket tex SMF har titt som tätt.
Marsvinen mår inte dåligt att ha på sig dom under en begränsad tid och dom tycker inte det är mer konstigt att ha på sig kläder än hästar när man plockar på dom täcke, skor och allehanda andra ting.
Dom där kläderna är INTE till för att att på en längre stund vilket står på hemsidan att syftet är för tex fotografering, maskeradutställning mm.
Jag antar att alla dom som anser detta är hemskt inte har grimma, täcke, sadel, träns osv på häst eller halsband, koppel på hund odyl.
Jag lovar att marsvin som inte trivs i kläderna måste man limma fast för att vara stilla alternativt ha öronproppar.

Jag är inte en person som klär på djur för att alla andra gör det och jag tycker det är patetiskt med maskeradutställningar för djur. JAg satte in dessa bilder för dom såg så söta ut i kostmerna men jag skulle aldrig göra det själv...

Ouiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
Översatt av matte som hade lurven i knäet när hon läste tråden;
Täck över henne/honom!! Jag har aldrig sett ett naket marsvin förut, blir generad!!!

Matte hälsar att det var spännande att se nakenmarsvin. Ingen som har bild på det framavlade köttigare marsvinet? (För mer mat per gris i Peru). :mad:

OBS. Jag är inte hungrig bara nyfiken...

cuy.jpg

cuy.gif

711Panier-cuy.jpg

Som mat

Eu! *spysmiley* Det såginte gott ut!

Stackars niner, katter och svin! Dom ser ju ut att knappt kunna röra sig på dne "stora" platsen :cry:

*knapplån*

Jag fattar inte, varför är "alla" så anti kläder på djur?
Visst vill en del djur inte ha det på sig, men så finns de som gillar att ha kläder på sig också. Det är som hos oss, alla är individer. Man kan inte dra alla över en kam, det är liksom samma sak som när en del skriver att de ska bo ensamma för att en individ inte kunde bo med andra av samma art.

Tycker det är helt okej med kläder på djur så länge de inte far illa.

Skulle dock inte få för mig att sätta på kläder på marsvin. De blir bara fula då :p Med undantag för Zorro som var skitgullig med sin lilla röda mössa :love: :D

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
591
Senast: Amanda_F
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
582
· Visningar
14 091
Senast: Sassy
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar