Nån som har koll på antirynkkrämer?

Rosenblad

Trådstartare
Jag köpte idag två antirynkprodukter, en nattkräm och en ögonkräm från Loreal Revitalift. Har fått jättemycket fina linjer under ögonen bara det senaste året vilket jag har lite smått panik över (är 25 år gammal). Råkade stöta in i en hudterapeut genom en vän, som sa att min hud under ögonen börjar tappa spänst och föreslog att jag redan nu skulle börja med någon antirynkkräm.

Nu fick jag äntligen köpt en ögonkräm och nattkräm, och slet upp förpackningarna innan jag hann läsa att krämerna var för personer i 40-50 årsåldern. FUUCK. Ni som har koll på antirynkprodukter, gör det mycket att de är gjorda för hy hos personer som är dubbelt så gamla som mig :crazy: ?
 
Sv: Nån som har koll på antirynkkrämer?

Det tror jag absolut inte att det gör, vad skulle vara farligt i det? Att du blir extra slät tänker jag bara :D.

Jag är 24 år och har precis börjat med antiagekrämer jag också... Har nog inte märkt så mycket än men jag har sån åldersnoja att jag tänker att det väl inte kan skada :p.
 
Sv: Nån som har koll på antirynkkrämer?

Jag vet inte hur marknaden utvecklats. Men för några år sen var den enda krämen som gett något resultat på forskning utförd av någon större nyhetskanal Boots no 7 serum. Övriga gjorde huden svullen och rynkorna syntes mindre. Men de påverkade inte nybildning av cellerna.

Jag har sen dess använt Boots serum, nu det nyare Intensive.

Man får nog säga att jag är rätt slät i ansiktet iom mina 33 år.

Jag inbillar mig att Boots hjälpt och att jag ser skillnad då jag inte använder det.

Dock har jag en del andra saker jag kör eller iaf försöööker hålla:

Mild ansiktstvätt från Dermalogica.
Fuktgivande foundation från Dermalogica
Fuktkräm
Dricka massor
Äta bra fetter
Motionera så pass att man får igång blodcirkulationen i ansiktet regelbundet
 
Sv: Nån som har koll på antirynkkrämer?

Jag har hört att antirynkkrämer är bluff. Rynkor får man väl pga torr hud så är bara att tillföra fukt.
Men du kan använda krämen fastän den är för äldre personer. Ingen fara. :p
 
Sv: Nån som har koll på antirynkkrämer?

Torrhetsrynkor får man av att huden är torr. Åldersynkor är något helt annat, de kommer för att huden åldras och tappar spänst. Med bra återfuktning kan huden hålla sig ungdomlig längre, men det är inte "bara" att tillföra fukt. Åldras gör man ändå. Hade det varit så enkelt som att bara tillföra fukt hade väl knappast så många äldre varit så rynkiga...?? Dock har du nog helt rätt i att många antirynkämer är bluff och de antirynkrämer man köper på vanliga affärskedjor till billiga priser skulle jag definitivt inte tro på. Jag tror mer på kost och livsstil: sova mycket och stressa lite, dricka mycket vatten samt äta mycket frukt och grönt.

TS: vad rekomenderar hudterapeuten för kräm? Vilken som helst?
 
Sv: Nån som har koll på antirynkkrämer?

Jag gick från The Bodyshops Aloe-serie till deras Nutriganics för inte så länge sedan när jag märkte att huden behövde något "skarpare" än den supermilda aloe veran.
Och jag tycker det är ganska stor skillnad.
Nutriganics är för hud som "börjar visa de första tecknen" typ.
Sedan gör det kanske sitt till att jag slutat röka också :)

Använder också deras Pomegranate eye roll-on för att "pigga upp" när huden runt ögonen ser trött och svullen ut.
Pomegranate är just för "mogen hud" så nej jag tror inte det spelar så stor roll, däremot dröjer det nog innan jag går över till den serien, jag trivs ypperligt med nutriganics :)
 
Sv: Nån som har koll på antirynkkrämer?

Jag som har så mycket problem med min hy som både är rynkig, bubblig och full av acne har blivit
lite fixerad vid folks hy, men när jag ser dig så brukar beundra hur fin din hy är! Nu blev jag sugen på att prova det där serumet. :D
 
Sv: Nån som har koll på antirynkkrämer?

Vad du är gullig! Det värmde verkligen att höra! Har börjat känna mig gammal och ful.. :crazy:
Jag som varit ett sånt vrak sista tiden. Och spec då vi setts. Men du har verkligen sett de flesta av mina looks iom att du sett mig festspacklad någon gång och helt utan smink och allt där emellan. Även bakis och sjuk och ledsen och allt. Haha!

Dock så tycker inte jag att det är något märkligt med din hud. Jag har inte reagerat på att du skulle vara rynkig eller så.

Sen tror jag att serumet måste kombineras med en bra fuktkräm som passar just ens egen hud.
Jag har vänner i de flesta åldrar som alla tycker serumet funkar bra. Men till det har vi alla olika fuktkrämer.

Jag är ju lite knäpp och har mååånga krämer.
Jag har först serumet, sen a-vitaminkräm och sen där jag är som torrast(skrattveck vid munnen och i pannan) har jag Dermalogicas Intensive Moisture Balance över och vid ögonen har jag också Dermalogicas ögonkräm.
Det finns nååågon vi känner som tycker att mina trehundra krämer är störtlöjligt. ;)
Jag har också ibland Dermalogicas fuktmask.

Jag tror att om man är noga med fukten så får man mindre rynkor.

Idag fick jag nog lite hudföryngring då jag red i basturidhus och svettades som ett as. Efter sånt tycker jag huden känns spänstigare och renare.
Så att svettas rejäääält tror jag är bra för huden. Även om någon inte gillar det.:p
 
Sv: Nån som har koll på antirynkkrämer?

Nej då, sist vi sågs så såg din hy superfin ut. Satt och tänkte på vad du måste använda för produkter!
Har i och för sig alltid tyckt att den är fin. Du ser inte ut att vara 33!

Jag ska nog köpa det där serumet nu. :p

Har en hel del bra fuktkrämer som jag kör med som jag tycker fungerar helt okej!
Däremot så kör jag på c-vitamin. :D

Jag har lyckats minska mina torrhetsrynkor under ögonen genom att lägga Skinplans hydro gel mask varje kväll i hela
ansiktet när jag kommer hem från jobbet. Det har gjort under på torrheten.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp