Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Baklämmen på min Trane är blytung, knappt så jag orkar få upp den. Den har en fjäder (inte gasdämpare), som förmodlingen suttit där sen den var ny (-91) och jag tänkte byta den nu.
Men är det svårt att göra själv, nån som bytt den? Har en händig man till hjälp....
Har bytt (inte jag men händig ), det gick på 45 minuter och efter det fick man trampa till lämmen för att den skulle gå ner sista biten till marken. Upp petade man bara på den med ovansidan av foten, så åkte den upp i midjehöjd. Mycket bekvämt och prisvärt.
Det lät bra! Ser ju inte så svårt ut att byta den.
Lånade en transport som hade en ny fjäder häromdagen - och jisses vad lätt det gick! Precis som du skrev...
Då ska jag ta och beställa hem en styck fjäder!
Mitt under transporten sitter en ganska lång fjäder, och det SER inte svårt ut att byta den.
Har fått lite olika prisuppgifter på en ny, allt från 600 kr till 1100 kr...och det är det värt för att slippa slita som en tok för att få upp sista biten!
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Bukefalosnyheter Jag har gjort två små ändringar i menyerna. Tror inte de skall påverka så många särskilt mycket.
Om ni ens märker vad som skett? :)...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.