Nån som bytt fjäder till baklämmen?

Skruttan

Trådstartare
Baklämmen på min Trane är blytung, knappt så jag orkar få upp den. Den har en fjäder (inte gasdämpare), som förmodlingen suttit där sen den var ny (-91) och jag tänkte byta den nu.
Men är det svårt att göra själv, nån som bytt den? Har en händig man till hjälp....

Sv: Nån som bytt fjäder till baklämmen?

Har bytt. Vem som helst kan nu med lätthet lyfta den. Blev väldigt stor skillnad. En verkstadspolare fixade detta.

Hur då?Vad byter man?jag har oxå ett från -91.Man får ju inte vara rädd för att ta i med det där åbäket som det är nu.

Har bytt (inte jag men händig :)), det gick på 45 minuter och efter det fick man trampa till lämmen för att den skulle gå ner sista biten till marken. Upp petade man bara på den med ovansidan av foten, så åkte den upp i midjehöjd. Mycket bekvämt och prisvärt.

Det lät bra! Ser ju inte så svårt ut att byta den.
Lånade en transport som hade en ny fjäder häromdagen - och jisses vad lätt det gick! Precis som du skrev...
Då ska jag ta och beställa hem en styck fjäder!

Mitt under transporten sitter en ganska lång fjäder, och det SER inte svårt ut att byta den.
Har fått lite olika prisuppgifter på en ny, allt från 600 kr till 1100 kr...och det är det värt för att slippa slita som en tok för att få upp sista biten!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 589
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 022
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka