Hmm...kul förslag.
Ska lämna vidare till ägaren oxå
Ska lämna vidare till ägaren oxå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nästa år ska jag lyckas hitta på namn på O till mina två shettisföl.
Jag har några krav på namn: det ska vara lätt för ett barn att läsa och uttala, det ska vara "på svenska" men helst inte innehålla å, ä, ö. Och undviker helst R också, då vi bor i Småland...
Sen gör det ju inget om namnen har någon koppling till föräldrarna på något sätt, men inget krav.
Förslag?
Sv: Namntråd för föl 2014
Ocean
Opal
Onyx
Ozon
Oktav
Odeon
Oden
Ossian
Obama
Olga
Ofelia
Odessa
Oliv
Olle
Otti(e)
Ofelia
Oas/is
Omen
Omega
Operator
Orient
Ozon
Odin
Ola
Ossian
Olivia
Ottilia
Ossi
Odile
Ocker (den kan bli dyyyyr )
Orkan
Oliver (Twist)
Oupsiedaisy
Ollie
Oswald
Ockra
Orkidé
Opium
Oleander
Det blir ju lite konstigt när man blandar franska och engelska, men vill man förkorta ovanstående så: Femme I am,
tack för alla förslag hittills
insåg nu att jag kanske ska berätta vad föräldrarna heter också om jag ska kunna få förslag med koppling till dem
Stona heter Connie respektive Cassis och hingsten Karajan di Leva.
Karajan di Leva var ett roligt namn! Synd att det inte var H som gällde, då hade Herbert ju varit ett alternativ. Men jag går igång på musiktermer med det hingsnamnet. Opus, Operett, Oktett, Orup - nä, kommer inte på några höjdare, får se om det lossnar senare.
Oden.
Orvar.
kvinnonamn på O är svårt
Några på O och utan R, kanske inte några direkta kopplingar till föräldrarna dock.
Oktavia
Oktav
Ossie
Ozzy
Oktan
Ojsan
Okay
Oksana
Jag vet inte om det är nämnt förut, men Ossian tycker jag är väldigt vackert. Kom att tänka på det eftersom Ossian har namnsdag på min födelsedag
Sen har det ju "ss" i sig och på så vis en viss koppling till Cassis
Omnimus
orkan ( passande idag)
Ollwinn
opal
orange is the new black ( googlade "o", detta var vad som kom upp)
omega
ofelia
orfelinda
owl
orkester
Då blir det ju en Brunette
Haha ja det var ju fräsigt! byter man U mot I blir det ganska fint, Brinette.
@zassoo Tyckte det var fint tills min karl sa att det lät som att man skulle äta hästen
Sinette tycker jag också är ganska fint och det vore roligt att hålla stolinjens "legacy" vid liv.
Haha den liknelsen hänger jag inte med på Brinette var fint!
Pipette/PimpinetteHej hopp nu hart jag egen fölunge. Mor heter Winette och far heter Certus NL, fölet är ett sto och hon är ljusbrun. Jag har funderat på att namnge henne efter sin mor då stolinjen har haft samma tema länge (Inette, Ninette, Pinette, Minette, Anette) men har själv inte kommit på någon variation som jag gillar. Är svag för exotiska och japanska namn också. Min tanke är att det skall passa ett ljusbrunt sto med stor bläs. några idéer?
Kul kom precis på ett till i samma tema:@Ottilia Pimpinette var fint och lite roligt också om fölet har lite snärtig personlighet. Skall definitivt framföras till juryn som röstar om namn