Namntråd föl 2016

Jo @Victovie har fött upp en Furirhjärta. Eller var det Fänrikshjärta?

@sida
Tack för förslag! :) Kanske Fairytale funkar på en hingst? Hm... Jaja. Jag håller tummarna för sto och får krångla med hingstnamn den dagen det behövs. ;)
 
Jo @Victovie har fött upp en Furirhjärta. Eller var det Fänrikshjärta?

@sida
Tack för förslag! :) Kanske Fairytale funkar på en hingst? Hm... Jaja. Jag håller tummarna för sto och får krångla med hingstnamn den dagen det behövs. ;)
I den tyska hästdatabasen hittade jag 16 hingstar och valacker med namnet Fairytale, så visst går det. Det är ju hög tid för dig att få ett stoföl i stallet nu som omväxling. :)
 
Vad kreativa och duktiga ni är här!! :)
Jag väntar ett arabföl, pappan heter Thee Fifth Element och mamman KA Kornelia (kallas Kocco). Inom arabhästaveln brukar man utgå från mammans begynnelsebokstav, men jag har ett stuteriprefix (KE) så det är inte helt nödvändigt.
Stoet har fått två föl tidigare, Khariad och Korazon.
Men den här gången är det soppatorsk i fantasitanken....

Kuinta/kuintett? På K och anspelar på fem från pappa
 
Tema TV, gärna barn/ungdom. C-ponny, hingst. Gärna superhjälte/skurk. Född lite oväntat.

Förslag? :-)
 
På hoppstoet tänkte jag spinna vidare på hennes namn, Catch. Tar gärna emot tips som kan kombineras med detta prefix, helst kort och med en rolig twist.
Catch Up, Catch'ing, Catch Me If You Can, är några förslag som dykt upp i mitt huvud.
 
Jag har inte bestämt mig för något på min bruna lilla tjej. Vill helst följa att stolinjen heter något på ---nirma (modern heter Anirma, mormor Tanirma osv). Är efter Bel air, så på B vore även önskvärt men känns trögt.
Bästa förslagen hittills är Belinirma och Bininirma. Jag tror dock att det senare passar sämre på hennes karaktär, är en tuff tjej.
 
Min kompis ponny fick föl för ett par veckor sen, men fölet är ännu odöpt. En tuff, brun new forest hingst med mycket attityd. Namnet får gärna vara franskt eller innehålla ordet Fleur då det finns med i både mammans och mormoderns namn. Det ska vara något stiligt ;)
 
Jag har inte bestämt mig för något på min bruna lilla tjej. Vill helst följa att stolinjen heter något på ---nirma (modern heter Anirma, mormor Tanirma osv). Är efter Bel air, så på B vore även önskvärt men känns trögt.
Bästa förslagen hittills är Belinirma och Bininirma. Jag tror dock att det senare passar sämre på hennes karaktär, är en tuff tjej.

Nirmala! Eventuellt Bella Nirma?
 
Jag har inte bestämt mig för något på min bruna lilla tjej. Vill helst följa att stolinjen heter något på ---nirma (modern heter Anirma, mormor Tanirma osv). Är efter Bel air, så på B vore även önskvärt men känns trögt.
Bästa förslagen hittills är Belinirma och Bininirma. Jag tror dock att det senare passar sämre på hennes karaktär, är en tuff tjej.
Benimra?
 
På hoppstoet tänkte jag spinna vidare på hennes namn, Catch. Tar gärna emot tips som kan kombineras med detta prefix, helst kort och med en rolig twist.
Catch Up, Catch'ing, Catch Me If You Can, är några förslag som dykt upp i mitt huvud.
Kände mig lite litterär:laugh::
Catch-22 (Av Joseph Heller, svenska: Moment 22. Har blivit ett uttryck)
Catcher in the Rye (J.D. Salinger, svenska: Räddaren i nöden. En av de mest kända bli vuxen-romanerna)

Ett par andra:

Eye-catching eller Eye-catcher
Catchya
(kort för Catch you later)
 
Kände mig lite litterär:laugh::
Catch-22 (Av Joseph Heller, svenska: Moment 22. Har blivit ett uttryck)
Catcher in the Rye (J.D. Salinger, svenska: Räddaren i nöden. En av de mest kända bli vuxen-romanerna)

Ett par andra:

Eye-catching eller Eye-catcher
Catchya
(kort för Catch you later)
Superförslag, tack! Catch Ya är stoets namn, annars hade det varit aktuellt ;)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
446
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
1 856
Senast: cili
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 344
Senast: thoora
·
  • Artikel
Hästnyheter Många utav årets föl har nu anlänt och det är kanske dags att sälja. Men hur säljer man enklast ett föl och vad ska man tänka på?
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp