Namnhjälp, tack!

Peak

Trådstartare
Ska snart få hem min valp, men kan ju inte komma på namn. Snälla hjälp mig.
En dobermann. Kommer bli stor!

Har några förslag på lut, men är inte övertygad.

Någon som kan komma på några fina namn till en blivande stor dobbishane? :love:
 
Sv: Namnhjälp, tack!

Jag har så svårt för alla "machonamn" på "farligare" hundar! Såsom; Atlas, Eros, Athos, Tyson, Bonzo, Brutus, Eros osv. Jag spyr på sånt :D

Tacka vet jag namn med lite betydelse! Ett namn som passar den individ man ska ha osv. Namnförslag; Kvick, Krabat, Kompis, Duracell, Dumle, Keffo (:D), Botox, Fräck (Freck), Favorit, Focus, Fast, Bilbo, Canis (Lupus?), Ego osv.
 
Sv: Namnhjälp, tack!

Riiki gillar jag jättemycket. Men vet inte om jag skulle kunna se det på min hund.
 
Sv: Namnhjälp, tack!

Jag är inte heller så förtjust i det, känns som för mycket. Men smaken är som baken, just nu vill jag ha så många förslag som möjligt som man kan hämta inspiration från. Vill ha ett fint namn till vovven ju :)

Drömnamnet på min hund när jag var yngre var 'Albin', så kommer jag inte på nåt bättre får det bli det.
Gillade dock 'Favorit' mycket.
 
Sv: Namnhjälp, tack!

oskar

lukas

anton

kalle

om du gillar sånna namn:)
 
Sv: Namnhjälp, tack!

Åh, lyllos dig, hela mitt liv har jag pushat min familj att skaffa en dobbermann, men icke.
Alto tycker jag är ett väldigt fint namn.

Forngrekiska namn och romerska namn tycker jag är väldigt fint på större hundar. Men dom flesta han-namnen låter väldigt maskulina och därmed ganska "tuffa".
 
Sv: Namnhjälp, tack!

Jag också. Har alltid varit min dröm, och nu äntligen ska den gå i uppfyllelse. :)



Någon mer som har något förslag?
 
Sv: Namnhjälp, tack!

Domino, Joe (Jozeph), Noah, Adam, Leo (Leonardo),Chicago, Amadeus, Chico/Choco (Chocolate), Cameron, Buke (ironisk:-)
 
Sv: Namnhjälp, tack!

Jag har faktiskt tänkt döpaett av mina blivande fölungar till Bukefalos, så mobbas inte! :D
(fast inte efter sidan utan efter alexander den stores häst.)
 
Sv: Namnhjälp, tack!

Varför inte kalla hunden för ett helt vanligt namn?

Erik, Kalle, Marcus, Olle, Pelle, Martin, Isak, Peter, Lars, Ola, Anders, Sigvard, Rune, Ture, Sune, Tore, Melvin, Kevin, Gustav, Johan, Jonas, Andre, Efraim, Douglas, Rickard, William, Henrick, Örjan....ja, man kan kalla hunden för precis vad som helst.

Vad heter hunden i stamtavlan? Då är det lättare att veta vad man ska kalla den hemma också!
 
Sv: Namnhjälp, tack!

Något människonamn tycker jag. Min valp heter Egon:D Andra namn vi funderade på är:
Oskar, Malte, Svante, Johnny, Ture ,Kasper, Caspar, Fabian, Kevin, Tore.

Annars är Casch ett av mina favoritnamn.
Lr Power.

lycka till
 
Sv: Namnhjälp, tack!

TORE! :love:
Det är faktiskt bättre än Albin. Tore får det bli!

Tack för hjälpen alla!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag kommer snart få hem min första hund. Jag har läst på och även frågat vänner med hund men skulle vilja höra lite mer tips :)...
2
Svar
30
· Visningar
3 003
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
481
Senast: Trott
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp