Namnförslag?

_FiA_

Trådstartare
Behöver lite hjälp för fantasin tryter, vad ska jag kalla missen som heter Napoleon. Napoleon är fint , men det är ett för långt namn för att vara bekvämt att ropa, ägaren nu kallar honom för Nappe, men jag gillar inte det riktigt känner jag. Gnugga geniknölarna nu och hjälp mig ;)

Jag skulle ju kunna hitta på ett helt nytt namn, men det vore ju kanske lite kul om det åtminstone anspelar lite grann på han riktiga namn:p
 
Sv: Namnförslag?

Leon tycker jag låter bra, det går ju att "höja" lite så katten lär sig namnet.
Annars brukar man rekommendera två-staviga namn och gärna med S i för att få in s-ljudet.
Nasse?
 
Sv: Namnförslag?

Ja jag har också hört det att man gärna ska ett S med i namnet, men det blir nog lite svårt på hans namn..

Leon var jätte fint, men hur uttalar ni det?:D Med kort eller långt E ? alltså Leååån eller Leeeeån?

Andra förslag jag fått är Neo, Leo, Nappe,Noppe,Nalle
 
Sv: Namnförslag?

Jag skulle betona E. Så du kommer högre i ton där, det är oftast det de reagerar på. Leo är nästan bättre där faktiskt!

Vår ena heter Amiral och han kallas så feminint som Ami men det lystrar han riktigt bra till, jag uttalar det "Ammiiiii".
Andra katten heter Loo, det går att säga men vi har alltid sagt Lotus för att få in s:et.
 
Sv: Namnförslag?

Har aldrig förstått poängen med s:et, tycker det gör varken till eller från. Vi har en Asti o en Minna, bägge lyssnar lika bra.

Jag skulle kalla katten Lejon :D
 
Sv: Namnförslag?

Har aldrig förstått poängen med s:et, tycker det gör varken till eller från. Vi har en Asti o en Minna, bägge lyssnar lika bra.

Jag skulle kalla katten Lejon :D

Det var det ju inte det som var grejjen...
Men Minna är ju tvåstavigt, det är därför hon lyssnar till det, därav att man inte behöver använda sig av s på samma sätt där.

Tvåstavigt eller S är att rekommendera på smeknamn, det har katter lättast att lyssna till och kunna associera till sig själv.
 
Sv: Namnförslag?

Napoli! hette förra stället jag jobbade på :p Annars röstar jag också på Leon! (med uttal: "Lion", ej på engelska utan precis som det står) :laugh:
 
Sv: Namnförslag?

Tvåstavigt eller S är att rekommendera på smeknamn, det har katter lättast att lyssna till och kunna associera till sig själv.

En parentes:
Min Mette-Marit (fyrstavigt och utan s) lystrar mycket bättre på sitt namn jämfört med Estelle (tvåstavigt och med s).

Lejon tycker jag också var ett bra förslag. En kompis hund, Napoleon, kallades för Polo. Kanske kan vara något?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 270
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 286
Senast: Flixon
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 455
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 301
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp