Namnförslag på kattunge!

Sv: Namnförslag på kattunge!

min syster har en heltvit hankatt som heter Rolf-Göran alias Roffe. :D

Ja faktiskt är det riktigt fint. är inte riktigt säker på att jag vill ha ett människo-namn dock. Min nuvarande katt (som jag tyvärr måste ge bort...:() heter Lunkentuss. Vill gärna ha ett namn till den nya i samma stil. Några andra förslag?

Cocos skulle kunna passa på en liten vit katthona. Sockersmulan är lite för långt och då blir det bara smeknamn. Flingan/snöflinga känns lite hmm...tja, inte riktigt super kanske. Har du något mer på lager? :p

* Vitnos
* Snö
* Sockervadd
* Blanka
* Siebla (Samiskt ord för "genomblöt snö om våren" enl. länk.)
* Tjarvva (Samiskt ord för "skare".)

Cocos skulle kunna passa på en liten vit katthona. Sockersmulan är lite för långt och då blir det bara smeknamn. Flingan/snöflinga känns lite hmm...tja, inte riktigt super kanske. Har du något mer på lager? :p
Istapp
Isis
Molntuss
Cirrus
Stratus
Sippan / Vitsippan
Nyponros
Kvarts
Cous-cous

Jag gillar mest utländska namn som Ashley eller nåt:P haha men om du vill ha svenskt så tkr jag att Ella eller Elsa e fint:P eller snöboll..'

:p

* Tjarvva (Samiskt ord för "skare".)

Skare heter min kisse! Enligt stamtavlan iaf, det blev en Simmen efter ett tag...:)

Nåja, vad gäller namnförslag har du ju fått en del bra. Flinga är fint, även Cocos.

Kan lägga till: Tindra, Isa

Har du fått hem henne än eller väntar du? En del namn växer ju fram när man haft dem ett tag o lär känna deras personlighet!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: MissFideli
·
Gnägg Hej! Önskar namnförslag på Q till borkfärgat kallblodssto, travmodell. Vad jag sett hittills är att det är en k(Q)aksig tjej - mycket...
Svar
7
· Visningar
664
Senast: Linda_A
·
Övr. Katt Som bekant har kärt barn många namn, och katter tenderar att ha namn så att det räcker och blir över. Raskatter har ju nästan...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 588
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar