Namnförslag - dvärgschnauzertik

O

oskis

Tar gärna emot MASSA namnförslag åt den lilla dvärgschnauzertik jag ska hämta nästa helg :) :bump:

Snälla, hjälp mig!! :bow:

Sv: Namnförslag - dvärgschnauzertik

Har du några specifika önskemål? Bild?

Jag har faktiskt inte en susning om vad vi ska kalla henne....så specifika önskemål har jag nog inte så många....
Funderade på förut om man kanske skulle kalla henne nånting som liknar stamtavlenamnet lite... Hon heter i stamtavlan Dweez...
Jag är lite förtjust i namnet Disa...

Men gärna fler förslag!!!

Det verkar vara inne med människonamn på just Dvärgschnauzrar.
Izors två systrar "heter" Signe och Stina.:)

Vet du under vilka namn uppfödaren ska registrera valpen? För då kan du ju utgå från det om inte annat.:idea:

Izor har alltid varit en Izor ända sedan vi fick se honom första gången, och han är den enda i kullen som heter det han kallas för (dvs han är reggad Izor), uppfödaren frågade oss vad vi skulle kalla honom, vi sade Izor och det fick han heta också (han är sina föräldrars förstfödda, så det kan ju spela in).
Jag tycker att man nästan måste se valpen för veta vad den "heter".

Får vi se bild på underverket så kanske vi kan hitta ett riktigt bra namn!:idea::)

Kl

Dessi
Dolly
Daisy
Dina
Lola
Rita
Zita
Stella(som min xD)
Lyra
Mira
Myra
Kompis
Sandie
Sandy
Sally
Molly
Minna
Meya
Mynta
Cola
Kiwi
Zimba

Om jag skulle skaffa mig en dvärgschnauzertik så tror jag att jag skulle kalla den för Rakel. Men det låter ju onekligen inte ett dugg som Dwees......"Visa"kanske vore något eller förresten inte för det skulle nog låta mycket underligt att stå och ropa"Visa!"för fast jag tänkte på stycke musik så skulle folk nog tro att du ville ha något uppvisat,vägen någonstans eller något värre. Nä,men jag kan inte komma på något D-tik namn som passar en dvärgschnauzer. Jag tänker "Rakel-Krakel" och kanske Vittra eller Eweline.Du kan väl skriva in här och tala om vad det blev när du fick hem den!Förmodligen ser du då ganska på en gång att det var ju DET den hette.Lycka till!

Vad har hon för färg förresten?
Myra vore väl förresten litet fint?

Ella är ett ganska fint hundnamn.
Annars så finns ju Ängla och Amalia.
Finns hemskt mycket, Tilde kanske. :smirk:

min tik heter Elsa. Hon skulle heta Ellie anda tills vi traffade henne och sag att hon var ju en Elsa. :love: Min granne har just skaffat dvargschnauzer valp, hon heter Annika. Observera att detta ar i USA, agaren ville ha ett tyskt/svenskt namn (harm-apa :p ). Har aldrig hort en hund heta Annika forut, men hon ar himla sot anda.

Tycker ocksa att Myra ar sott. Eller Tova, eller Astrid, eller...... listan kan bli lang.

*kl*

Tack för alla namnförslag :bow:

Hon är en liten peppar/salt tjej.

Många fina namn :) Myra gillade jag oxå...

Tar gärna emot ännu fler förslag!

Så det blev en liten ds? :love:
Du får gärna PM:a om vilken kennel du köpt henne från om du inte vill skriva det här.

Min kompis har en ursöt peppar&salt tik på ett år som heter Vanda.
det passar den lilla tjejen perfekt!! :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
865
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 725
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka