Namn vid tävling

L

luxita

Jag vet inte om tråden hamnar rätt, men ändå...
min häst kallas alltid för ett namn, men har ett annat namn i papperna, vilket ska jag använda vid anmälan till tävling???
Får jag använda det namn jag kallar han för????

Ngn som vet... ;)

Sv: Namn vid tävling

Du ska använda det namn han är registrerad på.
Annars blir det ju strul med vaccinationer m.m

du skall använda det namnet som står i papprena.

Är det en mindre klubbtävling så spelar det nog ingen roll om du anmäler hästen som t.ex. "Pricken" om den nu kallas det och det riktiga namnet är superkrångligt och jättelångt.

Bara ett tips - om nu hästen har ett krångligt namn så kolla gärna stavningen. Som funktionär hittade jag inte namnet på en häst i anmälningslistan. Hästen hette enligt pappren ägaren gav mig något illtjusigt som Spronis Fanciful Fearless Spirit - ägaren hade i anmälan skrivit med skrivstil a la kråka sos facf frls sprit typ och i våra listor stog
följdaktligen något som SFF Sprit. (kallades säkert snobben hehehe)Självklart hittade vi det ganska snabbt men startern hojtade ut den tjusiga förkortningen.

Min syrra hade förut en fransk travare som hon tävlade hoppning med och han hade ett tungsnubblar namn.
Det hände upprepade gånger att speakern sa: öh, du har en fransk häst va? i högtalarna istället för att försöka uttala namnet. :D
Detta var ändå på allsvenskan div. 1

min kompis ponny har ett lätt namn men alla utalar det ändå fel hur skulle ni utala
fee-fee?? försök skriv så som ni vill utatla det.

du kan skriva det namnet som står i papprena och smeknamnet inom parantes efter det vet jag en del gör om det är riktigt svåra namn

Fee-fee skulle jag aldrig uttala som nått annat än Fi-fi :)

Hur uttalas det?`

Fi-fi gissar jag med. väntar spänt på sanningen

Liknande trådar

Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 849
Senast: Otherside
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Lavinia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
3 318
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
352
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Målbilder för trubbnosar.