Nä googlade, hon heter ngt annat egentligen. Mini är väl artistnamnet![]()
Eller bara ett smeknamn?
Vi kallar ofta barnbarnet for Tiny
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä googlade, hon heter ngt annat egentligen. Mini är väl artistnamnet![]()
Mini är ju hennes artistnamn. Det är ju det namnet hon är känd under i modellvärlden.Eller bara ett smeknamn?
Vi kallar ofta barnbarnet for TinyHon ar liten och spad sa det passar ju bra, fast hon heter Camilla.
Kan ju iofs vara ett sätt att "köpa tid" om man sitter fast i namnträsket, kanske?
Som vuxen ja. Som barn däremot är du fast med det där jätteroliga, helkonstiga namnet som dina föräldrar tvingat på dig.Orka liksom. Jag tycker väl det mesta är ok, man döper väl barn till det man själv tycker är fint. Som vuxen kan man byta namn.
Som vuxen ja. Som barn däremot är du fast med det där jätteroliga, helkonstiga namnet som dina föräldrar tvingat på dig.
Smaken är som baken och att utgå från att ett visst namn kommer generera mobbning känns vanskligt. Personligen tyckte jag Bamse var ett helt ok och ganska gulligt förnamn. Och inte värre än att heta "Mini" eller "Lilly" eller liknande om man ska tänka "tänk att vara en rund och tung Mini".
Mobbning kan ske med även de allra vanligaste namnen tror inte det är den avgörande faktorn.
Med detta sagt att jag inte tycker det ska vara ok att döpa barn till vad som helst, det är bra att det finns vissa begränsningar. Men fint och fult är verkligen en smaksak.
Vad har Lilly med saken att göra?
@Trollunge Jag vände mig mot argumentet "äsch, man kan alltid byta när man är vuxen" med argumentet att det innebär att man ska genomlida många år innan det är möjligt.
Visst kan det vara jobbigt att ha trist namn man inte vill ha men det är inte samma sak som att bli döpt till något helt utspårat skämtnamn. För min del tycker jag att det är helt rimligt att man inte tillåter Superfastjellyfish för det vore inte rätt emot barnet som får namnet.
En bekants bekant osv har ett barn som heter Pärla. Lite sött på ett barn, men när hon blir vuxen så känns det i mina ögon konstigt.
Näe?Bara tycker det antyder en person som är "liten" men förstår att det inte är en association alla gör kanske![]()
Som vuxen ja. Som barn däremot är du fast med det där jätteroliga, helkonstiga namnet som dina föräldrar tvingat på dig.
Näe?
Jag tänkte på gamla tanter eller liljor.
Lilly är ett namn som fanns på gamla damer i min ungdom. Jag har träffat ett antal Lilly
Tycker inte det är samma sak, man kan inte jämföra namn mellan olika länder.Fast det är inte så konstigt. Gick i samma skola som en tjej med namn Perla *någonting*dottir, isländska.![]()
Men väletablerade namn som liksom redan blivit "namn" och inte "ord" är jättekonstigt om man börjar omvärdera.Bara tycker det antyder en person som är "liten" men förstår att det inte är en association alla gör kanske![]()