nålad tråd?

snigelfarmor

Trådstartare
vad sägs om en nålad tråd för nybörjare?

ex svänglar, draglinor, skitselar, bröstselar, lokselar och några vagnsmodeller?

Körning har ingen nålad tråd, och det börjar bli tjatigt efter några år här att berätta vad en svängel är om o om igen, även om jag egentligen gör det med glädje för att jag vet att hästarna blir gladare :) om ägarna förstår syftet och funktionen?

Ett annat alternativ är att göra en hemsida för newbies. Typ Cliffords men med mer bilder och modeller.

/j

Sv: nålad tråd?

Det vore bra med en nålad tråd. Vad ska vi dela in tråden i för kategorier?

- Selar
- Draglinor
- Vagnar
- Svängel
- Tillpassning av sele

Vi kan kalla det säkerhet. Säkerhet är verkligen viktigt inom körning.

Hur går man vidare då?

Ja i många andra forum finns nålade trådar - men inte här?
Så skötsamma vi är :smirk:

Men det vore ju toppen!
Om det inte blir fel tex att nån (i så fall moderator) rek skitsele då :eek:
Hur gör man då för att rätta till det??

Man kan ta upp olika körningar, alltså ta upp lite om tex skolkörning, maraton eller skogskörning o varför man har sånna tillbehör där osv! :idea:
Och hur man kan göra det bättre för lilla ponnyn som nästan alla (som inte har varit här då ;) ) har skitsele till!

Ska man pm:a moderator om man vill ha en nålad tråd eller?
Eller det kanske kommer ett svar snart när moderatorn läst?!
Inte vet jag iaf! :D

/Lisa

Vi får först skriva texter till de olika avdelningarna, innan vi kontaktar moderator som kan nåla tråden.

- Selar
- Draglinor
- Vagnar
- Svängel
- Tillpassning av sele
- Skolkörning
- Maraton
- Skogskörning
- Säkerhet

Någon som har för mycket tid kanske vill knopa ihop en egen sida där dit alla kan bidra med texter/tips. Ett jäkla jobb bara! Men en bra idé eftersom samma sorts tråd kommer minst en gång i veckan!

Om ni vill att jag nålar en tråd på körning så får ni tänka på några saker. När man nålar trådar så är det för att ge svar på frågor som ställs ofta på forumet.En sådan fråga kan vara tex. vad finns det för olika körgrenar.

Jag nålar inga trådar som innehåller reklam eller "smutskastning" av något slag.

/lillebill,moderator

raderad raderad

Senast ändrad av en moderator:

Fjunet skrev:
Vi får först skriva texter till de olika avdelningarna, innan vi kontaktar moderator som kan nåla tråden.

- Selar
- Draglinor
- Vagnar
- Svängel
- Tillpassning av sele
- Skolkörning
- Maraton
- Skogskörning
- Säkerhet
Låter bra. Men jag skulle vilja ändra skogskörning till brukskörning, så innefattar det även arbete på fälten, snöplogning m.m.

Folk, vem tar på sig att skriva lite om grunderna för körning? jag tänker inte göra det. inte min grej, dessutom orkar jag inte med att jag kanske skriver nåt fel, och sen är jag inte tillräckligt kunnig om allt heller. :)

Kan inte nån lämna ett förslag? Ex Skogskörning eller kort om olika fordon?

//j*

Liknande trådar

Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 925
Senast: kolblakkur
·
A
Körning Jag är lite i akut behov av hjälp. Jag blir väldigt förvirrad av allt i detta forum :confused: För några år sedan körde jag mycket på...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: Agilitynoffe
·
N
Körning Jag kanske ska börja med att säga att jag är vuxen-nybörjare när det gäller både hästar och körning, men körning verkar så himla kul att...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: schelin_j
·
F
Körning Välkommen till körforumet! Här pratar vi mycket, alltså har mycket redan tagits upp. Kolla gärna bland följande länkar innan du...
Svar
14
· Visningar
2 288
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur