Nakna raser?

Sassy

Trådstartare
Jag såg en läcker hund igår, men kan inte reda ut vad det var för ras. Mellanstor, muskulös men inte grov och huvudet såg ut som en smalare och elegantare staff. Rosettöron och nästan helt naken. Hade den varit pälsad hade jag gissat på en blandning mellan staff och något mer högbent, tex dobermann.

Sv: Nakna raser?

Är du säker på att det inte va en Chinese som gick på anabola? :rofl:

Men det kanske va en sån här du såg?
Mexikansk nakenhund

yakko_a.jpg

En vaken, alert och mycket intelligent hund. Rasen förekommer i 3 storlekar: Stor, Mellan och Liten. Xoloitzcuintli Stor används i Mexico som vakthund. Xoloitzcuintle är även Mexicos nationalras.

Senast ändrad av en moderator:

Kroppen stämmer mycket bra men huvudet var mer "stafformat" med markerade käkar och form kring ögonen (yeah, jag är betydligt bättre på "kattformer"...)

Vad är det för ras?

Det där kanske är en "dålig bild", på huvudet? eller så va det ett dåligt ex. på hund du såg ;)

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 880
Senast: Exile
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 586
Senast: Shark
·
Utrustning Igår provade jag en wintec isabell på hästen. Den låg som ett smäck! :eek: :eek: :eek: Hästen som den i vanliga fall ligger på är...
Svar
3
· Visningar
1 320
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama