Naken Yogamage =/

MissFideli

Trådstartare
Hur underbar och go den än är sådär halvt naken, så är det ju nått fel. Var hos vet i torsdags som trodde på en hormonell störning som nu behandlas med Levaxin. Analsäckarna är kollade och veterinären tömde dom. Hon sade att det som kom ut var väldigt tjockt, att det brukar vara mer vätskeaktigt. Jag tänkte inte så mycket på det just då, hade fullt upp med att hålla andan :cool: Men enligt vet ingen inflammation, då kisse inte slickar sig där mer än vanligt. Vad jag vet.
Hon började anlägga den halvnakna looken för 2-3 månader sen, jag trodde då det berodde på reaktion mot parfymen i sanden jag använde (EC EverFresh), men har kört parfymfri sista 4-6 v utan förbättring.
Magen ifråga är i bra skick annars. den päls som finns kvar är mjuk och ullig, inget som tyder på att hon slickat bort pälsen. Huden är fin, inte narig, inte irriterad. Ett litet sår har hon fått, det dök upp i måndags eller tisdags och sitter på insidan av knät. Huruvida det hör ihop vet jag förstås inte. Det pälslösa sitter på hela magen mellan bakbenen (resten är som vanligt), på insidan av bakbenen, runt på knäna samt på utsidan i rätt raka linjer. Väldigt symetriskt, vilket också talade emot nån form av slickdermatit eller liknande.
Yoga fick alltså Levaxin som hon får dagligen i några månader, blir det inte bättre byter vi till Gestapuran. Trodde meningen med kastrater var att man slapp ge p-piller :grin:

Veterinären sade att detta var mycket ovanligt på raskatter, men jag vet inte.

Nån som har något tips på vad det annars kan vara?

En dålig bild på en något motsträvig kisse:
22181159.jpg
 
Sv: Naken Yogamage =/

Jag vet precis vad det är, och det kommer att sluta med att hela katten försvinner... :angel:

Förlåt, ska inte sabba din seriösa tråd, men hon är ju så söt. :love:
 
Sv: Naken Yogamage =/

Visst är hon!? Visste jag att det inte var nått farligt så skull ehon gärna få se ut sådär hela tiden :love:
 
Sv: Naken Yogamage =/

Vår stallakatt hade ngt liknande för nått år sen. Hon tappade det mesta av pälsen på magen. Hon tvättade sig inte eller liknande, pälsen bara försvann.
Veterinären trodde att det hade något med hormonerna att göra.
Efter att vi steriliserat henne, kom pälsen tillbaka. Så jag antar att de hade rätt.
 
Sv: Naken Yogamage =/

Hehe, hoppsan då:D
Vet sa iof då att det kunde vara vad som helst. Allergier mm så de hade nog bara tur att det hjälpte på henne.
Hoppas det går bra för er:)
 
Sv: Naken Yogamage =/

Mammas katt gjorde precis likadant.
Veterinären sa att katten var likvärdig en mänsklig nagelbitare.
Tvättar bort pälsen för att ..ja.. varför? :D
Han sa att det var helt ofarligt iaf. Inte helt ovanligt heller tydligen.

Tror inte du behöver bli rädd att det är superallvarligt i detta fallet heller. :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Naken Yogamage =/

Fast tvättar katten bort päls är det ett tecken på något. Ofta stress.

Men det är tydligen inte det Yoga gör, hon tappar bara pälsen. Det är nog därför MissF frågar.
 
Sv: Naken Yogamage =/

Jo jag förstår det..
Men det konstiga var att vi såg aldrig den katten tvätta sig överdrivet heller.
Sen inte sagt att veterinärer alltid har rätt.
Det är inte fel att fördjupa sig lite för att få veta den verkliga orsaken.

Lycka till TS med kissen!
 
Sv: Naken Yogamage =/

Mysterium minsann. Jag hoppas medicinen hjälper, men det är frustrerande med mystiska sjukdomar.
 
Sv: Naken Yogamage =/

Hade hon tvättat bort det så hade det synts på huden. Det handlar ju om flera månader, huden skulle ha blivit irriterad. Och dessutom skulle den lilla pälsen som finns kvar vara sträv av hennes tunga. Veterinären satt också och plockade bort päls, hon liksom fäller av sig pälsen där. Så det är inte samma sak i detta fall, även om jag nästan hade önskat det.

Fick dock höra av veterinären att många av dom katterna som slickar sig så som din gjorde går undan och slickar. Kanske därför ni inte såg?
 
Sv: Naken Yogamage =/

Vad konstigt det låter med eran kisse.
Hoppas innerligt att ni får reda på vad är och att det löser sig.

Håller alla tummar och tassar för er här hemma.:bow:
 
Sv: Naken Yogamage =/

Min kära kisse, snart 12 år, blir halvnaken på magen ett tag varje sommar. Tror det har att göra med en ojämn pälssättning eller nåt, för hon har aldrig haft ont av det, och det är ca en månad, sen kommer den nya fina pälsen.
Hon kanske vill ha bar mage på sommaren precis som alla andra tjejer..?;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp