Några kattproblem jag hoppas få svar på :)

Z

Zingo

Hej!

Jag har en super fin go gammal kattgubbe på snart 9 år. :love:
Mina problem gäller att han pga av en av mina grannar (jag bor i lägenhet) hatar min katt och fått min hyresvärd att måsta ha katten som en innekatt, dvs kattlåda och sele.

Att gå ute i sele med honom är inga större problem så länge man går dit han vill gå ;) men att få honom att gå på toaletten inne det går bara inte.

Några tips på hur man kan göra för att få honom att gå där? :confused: Speciellt under natten då han inte förstår att han inte får/kan gå ut och mjaoar som en tok. :(

Kommer inte det här att funka kommer jag till slut vara tvungna att ta bort min älskade kissemisse. :(

tacksam för alla ideeér och tips! :idea:

mvh / Zingo

Sv: Några kattproblem jag hoppas få svar på :)

Några tips:
När du är ute och går med honom och han gör sina behov så kan du plocka upp lite bajs och lägga i lådan så kanske han fattar vinken.
Har du en stor kattlåda (med eller utan tak) med bra sand?
Ifall katten helst gör sina behov i jorden så kan du ju pröva att lägga jord i kattlådan till en början.
När han är inomhus och inte kan hålla sig, var gör han sina behov då? Pröva också att ställa lådan på det stället han brukar gå på.

Sv: Några kattproblem jag hoppas få svar på :)

Står han och mjauar vid ytterdörren? Ställ toalådan där under natten!
Vad gör du nu? Bär honom till lådan?

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 443
Hästhantering Hej! Jag har en valack på 16 år som betyder mest i hela världen för mig. Har ägt honom nu i några år och han är hur härlig som helst...
Svar
17
· Visningar
1 638
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama