Några frågor om höanalys

Widerberg

Trådstartare
1. Hur mycket hö ska man skicka?
2. Vad ska man skicka det i?
3. Vart ska man skicka det?
4. Hur lång tid brukar det ta innan analysen är klar?

/Mentan

Sv: Några frågor om höanalys

www.analycen.se

www.vidilab.se

Hos analycen kan man beställa embalage gratis = där du stoppar ditt höprov, hos Vidilab har jag ingen aning...du får ringa och höra. Höanalyser brukar gå fort att få tillbaka...ibland tar det knappt 1 vecka från det man skickat in det...man kan även ringa och få snabbare besked.

Embalage hos Analycen beställs här http://www.analycen.se/lantform.asp

annan info typ provtagning finns här http://www.analycen.se/grovfoder2.asp

Vidilab är mycket billigare än analycen bara som litet tips.

Gör Vidilab verkligen höanalyser? Tittade på deras hemsida och hittar bara info om att de analyserar träckprover... Om de gör höanalyser, hur mycket kostar det?

Har själv fått tips om att granngården gör analycer (via analycen) det kostar 400kr, +230 med P och FS analys. Hur lång tid det tar vet jag inte.

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
399
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
435
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 929
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilsen i sporten.