något tips mot het häst??

Sv: något tips mot het häst??

Jag har ett hett vbl på 21 år, han äter betfor, KRAFFT Grund och hö, samt magnesium tillskott pga att han är het, efter att jag började med magnesiumet så är han en annan häst! Lycka till. PS: Magnesium finns på Granngården i en mindre och en större burk, den stora räcker i ett år ungefär : DS!

nu är jag riktigt glad, min häst börjar ju bli riktigt trevlig nu när man gör en masa på uteritterna så hon får tänka=) nu börjar hon bli sitt lugna jag igen, och hon börjar förstå att hon kan gå på tygel i skritten i skogen oxå, det kommer lite sakta men säkert igen.:) halsförlängaren har jag redan plockat bort, hon har så mkt annat å tänka på nu så hon glömmer bort att tramsa...å trött som attans är hon när vi kommer hem, även efter en kortare runda;) gör mkt övergångar trav till skritt, sen varierar vi hur många skrittsteg vi tar, vi gör halter, skänkelvikningar små serpentiner, volter...finns det fler sånna saker man kan göra ute, har dålig fantasi:confused:

Vad roligt att det går framåt. :)
Det du kan göra mer är att vika av från stigen då och då och rida en bit in i skogen och tillbaka så hon jobbar mycket med rygg och bakben och måste använda huvudet till att hålla koll på marken. Du kan även lägga volter runt träd och rida slalom mellan dem. Lite roligare att variera dressyrövningarna på det sättet.

Träna halvhalter, och i traven kan du trava, skritta, trava, skritta det brukar hjälpa när pollen är pigg för mig! Likadant i galoppen, om han börjar bli för pigg så galopperar vi nåra meter sen trav, galopp, trav, osv :D

vad kul nu har jag massa nytt å träna imorrn=) ska åxå tänka på halvhalterna å rida slalom mellan träd, haha hon kommer bli så trött lilla snuttan=) men det är ju roligt att rida henne nu igen när man slipper bråka, det är inte kul alls, var så illa ett tag att jag knappt ville rida min egna häst, men nu är jag sugen på att ut å prova alla tips jag har fått:) nu är det roligt att rida min häst igen:laugh::bump:
tack för alla bra ideer jag fått!!=)=):idea:

vad hände när din häst fick magnesium? är det dyrt?

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 102
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 149
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej! Har en häst som blir väldigt het vid hoppning. Han brukar vara lugn i början av hopp-passen, men i något skede blir han alltid...
Svar
8
· Visningar
1 557
Senast: MimmiNO
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 106
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar