Något liknande Diddi Special?

Minni-Borg

Trådstartare
Hej! Råkar ni vet någon sadel som är liknande Diddi specialen?
Alltså så kort och även bomlös?
Om ni har så gärna bild med :D

Sv: Något liknande Diddi Special?

kari flex eller topreiters bomlösa är väl de jag kan komma på som är liknande den. Sen finns ju Startrekk dressyr, men den är väl flexibomlös, eller hur det nu hette, och den är ju inte ribbad och som jag inbillar mig så är den i en helt annan klass av bomlösa modeller än tex diddi.. :)

Yeahnny har en Startrekk Island så om du har tur så tittar hon in här :)

Ja, Top Reiters bomlösa är väl i princip en exakt kopia.
Kari Flex är lite mer följsam, har lite bredare kanal och tunnare bossor. Lite mer close contact.

Dock tycker jag nog att Startrekk Island är favoriten. Men mycket dyrare och inte alls lik. :angel:

Jag har Kari Flex till några av mina, tycker den är jättebra.
Den funkar inte på två av mina, den ena har en väldigt markerad manke (har provat med pad också) och på den andra hästen glider den bara fram. Typ keps efter 200 meter!

Ja, Top Reiters bomlösa är väl i princip en exakt kopia.

Det håller jag verkligen inte med om. Har provat Diddin och äger själv en bomlös TR. Diddin var enligt mig väldigt obekväm och hård. Man fick ingen kontakt med hästen, du kunde lika gärna suttit på en hård kudde. :angel:

Har du då jämfört två sadlar som är lika gamla?
Jag har bara sett och känt på TR som ny, och även Diddin, och då var de väldigt lika. TRs bossor var lite bredare skurna och det såg ut som att man skulle sitta lite bredare i den. Sedan har jag märkt att materialet gör en hel del skillnad, Diddis buffalokåpor formar sig mycket snabbare än de normala tex.
Sedan ÄR det så att TR kopierat Diddin.
Men för det kan de ju kännas lite olika att rida i, jag vet även folk som sagt att TR inte alls gick att rida i medan Diddin var kanon.
Det är så personligt.
Men i uppbyggnad och utseende skiljer de sig inte mycket åt.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Ajda
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 717
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
583
Senast: Freazer
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär blir bara kort för min pojkvän komme snart. Men jag vill bara berätta en sak och dela med mig till ni här som kanske tycker att...
2
Svar
27
· Visningar
2 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24
  • Dressyrsnack nummer 18