Något i datorn.

aiquen

Trådstartare
Har de senaste dagarna (sen igår?) märkt att datorn har blivit rätt seg att använda (när det gäller internet) och idag när jag startade datorn och loggade in på min användare åkte jag direkt in i Windows-mappen istället för att hamna direkt på skrivbordet som man brukar göra.
Dessutom hade Aktivitetsfältet ändrats om.

Jag körde då Ad-aware som hittade 109 objekt! En del Tracking Cookies som brukar finnas där varje gång jag kör programmet, men även en hel del annat med Risk Level: High. När jag sen försökte ta bort dem dök den här rutan upp.

Jag har nu kört Ad-aware ett antal gånger utan att filerna går bort så är det någon som vet vad ska jag göra för att få bort vad-det-nu-är?
 
Testa att köra spybot också. Ibland kan det ena programmet hitta och få bort filer som den andra inte hittar.

När jag tex körde spybot första gången hittade den ca 6 objekt. Direkt efter körde jag ad-aware, som då hittade ytterligare ca 90 objekt... :smirk: :confused:

En annan gång var det samma sak, fast omvänt, ungefär... :confused:

I alla fall, jag brukar köra bägge två, för att vara säker...
 
Körde Spybot nu som hittade ovanstående filer och jag tror de togs bort! Att jag inte tänkte på att köra Spybot förut.. Tack för tipset! :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Känns som om datorn är en millimeter från att krascha och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Besökte en sida på nätet tidigare i...
Svar
7
· Visningar
1 312
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Datorn köptes helt ny i höstas. Har varit snabb på att starta upp sig, haft utan problem 10 internetsidor uppe samtidigt och aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 548
Senast: swemale
·
IT & mobiler Har i dagarna ägnat mig åt att klippa ihop en musikvideo på ca 4 minuter, och jag har till min stora irritation noterat att såväl datorn...
Svar
7
· Visningar
1 578
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler ja, hårddisken låter konstigt. Kan tillägga att det finns knappt 20 bilder på denna dator, finns ju musik men that's it. Musik som jag...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: Baka_kun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp