Något har hänt med hoven

V

vigmir

Precis under tillväxtzonen på båda framhovarna har min häst fått "inbuktningar". Kan det ha att göra med byte av foder? Då kan det väl bli en foderrand men det brukar ju mer bli en "utbuktning". Det nya fodret har dubbel dos biotin. För 6 veckor sen vrickade hon dessutom hovleden. Efter 10 dagars behandling med metacam blev hon friskförklarad från det och är nu helt igångsatt. Hon fick i samband med det också en hård sula. Eller kan det vara någon sjuklig förändring? Det kommer en vet till stallet på måndag och hovis kommer och skor om henne på tisdag, men jag kanske borde ta ut någon innan?

Hon är inte halt, inte varm och har ingen puls

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Något har hänt med hoven

nej, hon blev halt under en ridtur då hon gjort en brall bland massa rötter. Men kan dom få inbuktningar vid fång? Är det farligt?

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: pews1972
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 343
Hästvård Lång historia kort: Kallblod som inte känts 100 en tid från och till. Kollad på klinik i april pga hovöm - tunna sulor:skor och sula på...
2
Svar
29
· Visningar
7 776
Senast: Lindon
·
Hästvård I mitten av juni i år blev pålle skodd, och blev då öm i alla tassarna, vilket han aldrig blivit förut. Ömheten var borta dagen därpå...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Lipica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka