N
nilemarindy
några förslag på vad jag kan ge lillmissarna istället för kattmjölk?han dricker nästan bara kattmjölken och undrar om det finns nåt billigare allternativ?har 3 katter och detta blir ganska dyrt i längden:P.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
funkar laktosfri mjölk då?de får inte diarre?jo självklart får dom vatten också
jag skulle inte ge katter mjölk alls, då som inte tål det!
vet många som ger sina katter mjölk o dom blir dåliga i magen av det.
men såhär ligger det till: bondkatter dricker ju mjölk på gårdarna, hur tål dom det då? säger alla. jo, dom får mjölk direkt från korna, som ej är separerad från grädden och alltså laktos fri, det är först på fabrikerna mjölken hettas upp och tillsater läggs i som laktosen kommer in. detta tål inte katterna!
mina katterna får aldrig mjölk o skulle inte ge dom det heller. så ni som ger mjölk till er, ta från en bondgård istället, den är fetare och inga tillsater i.
jag skulle inte ge katter mjölk alls, då som inte tål det!
vet många som ger sina katter mjölk o dom blir dåliga i magen av det.
men såhär ligger det till: bondkatter dricker ju mjölk på gårdarna, hur tål dom det då? säger alla. jo, dom får mjölk direkt från korna, som ej är separerad från grädden och alltså laktos fri, det är först på fabrikerna mjölken hettas upp och tillsater läggs i som laktosen kommer in. detta tål inte katterna!
mina katterna får aldrig mjölk o skulle inte ge dom det heller. så ni som ger mjölk till er, ta från en bondgård istället, den är fetare och inga tillsater i.
Nej, laktos är helt enkelt mjölksocker. Den finns där vare sig mjölken är pastöriserad eller inte. Pastöriseringen dödar bakterier, den påverkar inte sockerhalten. Man tillsätter inte laktos i mejerierna, vad har du fått det ifrån?
Vår katt dricker vanlig pastöriserad och homogeniserad arlamjölk, utan att bli det minsta dålig i magen av det.
Okunnig bonde som inte vet vd han producerar.
PL