Någon utifrån har varit i min dator!!

C

Colleen

När jag skulle in på nätet idag så upptäcker jag att alla mina tre anslutningar har blivit ändrade!!
Jag var på nätet igår kväll,men tänkte inte på vilket nr som stod på anslutningen...
Hur stor chans är det att någon annan har gjort något med min dator,utifrån?
Ingen annan har tillgång till datorn eftersom det är en laptop och den är under min säng.
Alla uppgifter på alla tre anslutningar är ändrade till detsamma, alltså användarnamn,anslutningsnr OCH lösenord :confused:
De anslutningar jag har är glocalnet,spray och gratis internet, den ifon som nu står är helt okänd för mig.
Jag har även en bluetooth inkoplad hela tiden.
 
Sv: Någon utifrån har varit i min dator!!

Ja det är det!
Om nu någon annan råkar ut för det så kan jag rekomendera konsumentverket.com och där hämta in "bluffstopparen".
Jag ringde telia och frågade om de kunde se vart jag ringt i går kväll, men det kan de inte se föränn imorgon :( . Hon talade även om att det kan kosta mig många tusen!!

Ni andra med modem, kolla jävlig noga vilket nr ni ringer upp!!
 
Sv: Någon utifrån har varit i min dator!!

Colleen skrev:
Ja det är det!
Om nu någon annan råkar ut för det så kan jag rekomendera konsumentverket.com och där hämta in "bluffstopparen".
Jag ringde telia och frågade om de kunde se vart jag ringt i går kväll, men det kan de inte se föränn imorgon :( . Hon talade även om att det kan kosta mig många tusen!!

Ni andra med modem, kolla jävlig noga vilket nr ni ringer upp!!

Herregud, visste visserligen redan att personalen på Telia är tämligen blåsta och inte går att ha och göra med (åtminstånde många på supporten). Men att säga att det kommer kosta dig pengar är ju sinneslöst... Betalla aldrig några såna räkningar, de kommer skicka ett antal hot men inte till kronofogden, de har helt enkelt inte lagen på sin sida (erik med 5p juridik). Brukar vara nåt nr. i england man ringer upp.

Ta bort skiten med ftp://ftp.sweclockers.com/pub/S%E4kerhet/aaw6181.exe . Fixa sen till dina anslutningar. Byte sen gärna webbläsare till firefox så slipper du få modemet kapat igen. ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Nyttoprogram/Webbl%E4sare/Windows/FirefoxSetup-0.9.3.exe
 
Sv: Någon utifrån har varit i min dator!!

Att modemkaparna inte har lagen på sin sida är en sanning med modifikation. Fram till nyligen dömde tingsrätten i Göteborg alltid till förmån för modemkaparen. Jag rekommenderar att Colleen kontaktar konsumentvägledaren i sin kommun, så om hon ska bestrida räkningen gör det rätt sätt.

/Soapbubble
 
Senast ändrad:
Sv: Någon utifrån har varit i min dator!!

Soapbubble skrev:
Att modemkaparna inte har lagen på sin sida är en sanning med modifikation. Fram till nyligen dömde tingsrätten i Göteborg alltid till förmån för modemkaparen. Jag rekommenderar att Colleen kontaktar konsumentvägledaren i sin kommun, så om hon ska bestrida räkningen gör det rätt sätt.

/Soapbubble

Då hade jag överklagat till hovrätten. Sen tycker jag det låter konstigt, av alla kunder jag haft som fått modemen kapade har folk aldrig betallt och inte fått några större problem från dem heller mer än ett antal nya räkningar efter vartannat tills de gett upp.

Polismyndigheten i min kommun har rekommenderat folk att skriva ett svar att de inte accepterar räkningen med ett X som underskrift.. Skulle de skicka det till kronofogden får man väll skicka in ett svar att det är en tvist...

Betalla ALDRIG sånt här...

Jag har fått lära mig att ett avtal/köp kräver både anbud och acceptans. I det här fallet kan jag omöjligt se acceptansen.
 
Sv: Någon utifrån har varit i min dator!!

Nu har jag läst på lite. I GP publicerades en artikel med rubrik "Modemkapare döms olika" den 17/5 2004. Tydligen var det så att det var tingsrätterna i Göteborg, Alingsås och Möndal dömt till nackdel för konsumenterna. Det verkar inte som något mål har kommit upp i hovrätten än, så vi får väl se vad som händer där.

Colleen: Du borde läsa artikeln "Modemkapade surfare slipper betala" GP 16/4 2004. Där stod det att "Många kunder hos Telia Sonera som blivit lurade av modemskojare kan andas ut. Företaget har beslutat att stå för kostnaden." "- Det gäller kunder som blivit drabbade efter den första oktober 2003. Kan vi konstatera att det rör sig om modemkapning till utlandet slipper man att betala fakturan, säger Hans G Larsson, pressansvarig på Telia Sonera."

/Soapbubble
 
Sv: Någon utifrån har varit i min dator!!

Soapbubble skrev:
Nu har jag läst på lite. I GP publicerades en artikel med rubrik "Modemkapare döms olika" den 17/5 2004. Tydligen var det så att det var tingsrätterna i Göteborg, Alingsås och Möndal dömt till nackdel för konsumenterna. Det verkar inte som något mål har kommit upp i hovrätten än, så vi får väl se vad som händer där.

Colleen: Du borde läsa artikeln "Modemkapade surfare slipper betala" GP 16/4 2004. Där stod det att "Många kunder hos Telia Sonera som blivit lurade av modemskojare kan andas ut. Företaget har beslutat att stå för kostnaden." "- Det gäller kunder som blivit drabbade efter den första oktober 2003. Kan vi konstatera att det rör sig om modemkapning till utlandet slipper man att betala fakturan, säger Hans G Larsson, pressansvarig på Telia Sonera."

/Soapbubble

Okej, intressant... Förstår dock inte hur domstolen kan döma till din nackdel. Du har ju inte godkänt något avtal. Dessutom har man rätt till 30dagars returrätt vid beställning över internet, det hade jag nog försökt köra på om inte annat ;). En duktig advokat borde kunna framför självklarheten i att kunden inte ska behöva betalla..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp