Sv: Någon som vet
ja, hejsan allihopa!
nu är vi hemma igen efter en helt underbar resa
jag iaf har verkligen njutit av allting, att bara få vara på tävlingen var grymt stort.
jag är mkt nöjd med min tävling, och särskilt med hästen som gjorde allt vad han skulle på sin första riktigt stora tävling.
sen att det blev en utbrytning i terrängen (spets, i slutet av banan, med ett par hundra meter nedförbacke innan) är inget jag surar för - kan man inte bromsa så kan man inte helt enkelt och då är det svårt att hinna hoppa åxå
blir till att trimma på betslingen lite till nästa säsong.....
om tävlingsplatsen har jag bara positivt att säga, grymt fint ställe och allting var väldigt välordnat. terrängbanan var åxå väldigt väldigt fin och otroligt välbyggd, jätteskillnad mot de banor man ridit här hemma i sverige. den var väldigt kuperad och nästan 9 minuter lång så vi trodde nog att den skulle få lite mer utslag än den fick....men å andra sidan var tex de 3 vattenhindrena väldigt snälla för att vara mästerskap, underlaget var fantastiskt, och dessutom var klassen på startfältet rätt hög.
även dressyr- och hoppbanan var väldigt fin, det var en hög stenmur runt alltihopa så det var verkligen en känsla av stor arena därinne.
tyvärr får man väl säga var hoppningen kanske för lätt, det var nästan bara raka linjer och inte spec höga hinder så upplösningen blev ju inte så spännande när alla de bästa nollade...
återkommer med mera senare, och även med bilder
kolla även in på
www.necarnehorsetrials.com där finns massor av resultat och bilder på stället mm
och tack alla ni som har hållit tummarna här hemma