Någon som vet...

Y

yez

...var man kan få tag på ett tidtagarur som är bra när man är ute och kör? :confused:

Det beror ju på vad du är ute efter...
Analogt, digitalt, mellantider, storlek, pris?

Personligen köper jag oftast mina tidtagarur hus urmakare, och kolla mest på funktioner samt hur de ligger i handen. Det är ju inte bara klockan som ska få plats. Och givetvis hur knapparna känns...

Annars har ju travshoparna de där som man kan programmera in distans och så i, men de är alldeles för stora för att jag ska kunna hantera dem tillsammans med tömmar med fodrade handskar på.
Vill man lägga massor av pengar så finns ju Conscators "talking watch", häftig pryl som berättar hur fort man kör på äkta amerikanska. ;) Tyvärr vet jag inte om företaget drivs vidare, då han som hade det gick bort vid årsskiftet.

Jag har ett 10 år gammalt digitalt tidtagarur som man kan ta upp till 30 mellantider med (Casio) men det är egentligen mer än vad man behöver.

/// ghost

Finns det någon som vet ett tidtagar ur som klarar av kyla ner mot -20 grader? Siffrorna försvinner efter ett tag...

Har samma problem jag med. Då det är riktigt kallt då man kör jobb så syns ju inte siffrorna på klockan, jo kanske första 5 ungefär men sedan är de borta :mad: . Jag antar att man får leva med det då man lever på nordligare breddgrader.
mvh jesse

Det KAN faktiskt bli kallt här med ;)

Jag har nämligen också råkat ut för detta syndrom, det är väl då man får plocka fram pappas gamla klassiker med visare. :confused: :confused: :confused:

/ Ghost

Ni har inte sett tidtagarur med belysning? Underlättar ju något när man kör i mörkret :D

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
841
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
319
Senast: Pegasus63
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
210
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alina rider inte bara, hon tränar trav med sin ponny Bullen. Idag får vi veta hur det går till om man vill lära sig köra sin häst, och...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama