Någon som vet varför??

S

SilverTail

varför min katt(säkert många andra katter)
gillar nytvättad tvätt???
Som tex när man bytt till rena sängkläder så ska katten vara det och riva och röja runt.. är det för att det lucktar gott eller för att dom ska få in sina dofter...?
Även att katten ligger inne i gaderoben på rena kläder..?Varför?? någon som vet?
Någon som har samma problem..?

Sv: Någon som vet varför??

Jag tror det är för att de ska få in sina dofter.

Hemma kan man knappt lägga på lakanet innan katten ligger där, fast de bökar inte runt, de bara lägger sig & sträcker ut sig :smirk:

Våra katter älskar att ligga i garderoberna gärna bland strumpor och underkläder, men det tror jag har mycket med att det blir varmt och mysigt, att det är lite mörkare i garderoben och ett mysigt ställe helt enkelt. Sen att det luktar maaassor av Husse och Matte tror (eller tja, hoppas jag) att de tycker är extra mysigt! :smirk:

Gör de någon skillnad på nytvättade och använda kläder? Mina katter ligger på ALLA kläder! Tycker nästan att de verkar tycka om de använda mest. Luktar ju matte och husse!:love:

En av mina katter älskar nytumlade kläder. När man kommer upp från tvättstugan med dem, och häller ut dem på golvet (om man nu har det tvättsystemet och inte lägger undan allt på direkten :smirk: ), så kastar han sig i högen fortare än man hinner säga "stryka". Han ääälskar att det är varmt!
Sen kan man förstås inte med att flytta kläderna eftersom han tycker det är så mysigt. Så de får ligga, han gör sig en go´liten grop där och sover gott...

Annars gillar båda katterna när man bäddar, kanske det är lite action där med lakan som flyger och annat spännande...

Men ny tvättade kläder luktar ju inte husse och matte..
Men det kanske är för att sprida dofter..
Min förra katt låg ofta på alla kläder som låg i tvättkorgen..
Det tyckte han va mysigt.:D

Jag tror allt att nytvättade kläder luktar husse och matte! :) Helt nya kläder kanske inte gör det men tvättade kläder luktar ju fortfarande!

Idag hade jag tvättat och när jag kom från tvättstugan med Ikea påse (den där blåa som är av plast) full med tvätt kastade sig min katt i den och hoppade och studsade. Hon bet i strumpor och lekte med dom. Hon är liten, tre månader men det är fart i henne. Plus att hon gillar påsar väldigt mycket :p Det ligger väl i kattens natur att göra så.

Senast ändrad av en moderator:

Vet faktiskt inte varför alla katter verkar älska nytvättade kläder. Mina katter är hopplösa på att riva ner det nytvättade från torkställningen så nu anv jag mest torkskåpet men min ena kisse (perser) har kommit på hur man öppnar så där brukar han boa in sig inte helt kul med dessa vita hår på mörka kläder och i underkläder:crazy: Men helt klart är att katter gillar nytvättat...

Doftmarkering! Min mor tvättade mattor för ett tag sedan, och katten var som besatt av dem efteråt. De luktade ju inte av honom längre! Han äger ju deras hem, i princip, och allt måste kontrolleras, godkännas, och doftmärkas av honom.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
868
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
762
Senast: Krålus
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 707
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar